Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

GF3 Ti200


Anders N

Rekommendera Poster

Känner att jag vill ha ett nytt grafikkort... Jag har nu ett 64MBs ATI Radeon VE, och det graskitkortet ger jag inte mycket för. ATIs egna drivrutiner fungerar inte, så jag måste använda drivrutiner från i januari, och jag har en massa "lost textures" i vissa spel.

 

Så.. jag har planer på att köpa ett GeForce3 Ti200.

 

Jag har sett några "Noname" för runt 2100:-, fast, båda benämns som "Daytona", och det är mig veterligen företaget "Palit" som gör dem. Jag har läst någonstans att deras kort av någon anledning ofta kallas Noname... Bara jag som instinktivt blir orolig då?

 

Men.. samtidigt.. alla borde ju kunna använda samma drivrutiner (vilket inte är fallet med det graskitkort jag har nu från ATI)...

 

Någon kommentar, anyone? Jag betalar ju hellre ett par hundringar mer för att slippa problem.. men.. behövs det?

 

Ciao,

Anders

- som funderar på att köpa ett GF3 åt sig själv i julklapp. Då får jag iaf ett paket som jag vill ha.

 

[inlägget ändrat 2001-12-04 09:33:12 av Anders Nilsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett några "Noname" för runt 2100:-, fast, båda benämns som "Daytona", och det är mig veterligen företaget "Palit" som gör dem. Jag har läst någonstans att deras kort av någon anledning ofta kallas Noname... Bara jag som instinktivt blir orolig då?

 

Tja, orolig kanske man bör bli ? Ett "märkeskort" ex. "Point of View" kostar ca. 2.500kr, "Creative" kostar ca. 2.600kr. Är det värt det ? Originaldrivrutiner, visst, men man använder väl bara Nvidias referensdrivrutiner iaf ? Har själve ett MX400 som är "äkta" noname dvs det finns ingen företagsbeteckning på vare sig kartong, kort eller cdskiva ;-) Har fungerat bra i 5 veckor nu, har tom hårdvarustöd för OpenGL 1.3 fast det bara står 1.2 enligt speccarna, jag kör det i 216MHZ core/176,5MHz minne helt stabilt hur länge som helst(original är 200/167). Har skruvat upp det till 230MHz core/180MHz minne, men då blir det artefakter efter ca. 20-25min Halflife. Fungerar finfint i Linux också, och fläkten väsnas inte allt för mycket. Vill man ha väldigt billigt kan "noname" tydligen vara ett alternativ, men är du ändå uppe över 2000kr kanske det är värt att pytsa in en femhundring till för ett Creative ? Vad vet jag ?

 

BTW jag får 3157 poäng i 3Dmark2001, och det bästa någon fått med _något_ MX400 kort enligt madonion är strax under 3500 poäng, förmodligen med en bättre dator dessutom.

 

[inlägget ändrat 2001-12-04 09:48:11 av PaleRider]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bra. Vi tänker lika. Creative är förmodligen alternativet det blir om jag bestämmer mig för att köpa icke-noname. Eftersom jag har dålig erfarenhet av ATIs (som tydligen inte är deras egna) lutar det ju mot ett "riktigt" kort.

 

Ciao,

Anders

- pengar har man för att spendera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...