Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Badtrans


Zebhurian

Rekommendera Poster

Jag fick ett mail med bifogade 2 filer. ZonAlarm (som jag kör)stoppade mailet i "karantän".

 

>>MS,2001/12/03,13:09:13 +1:00 GMT,Outlook Express,Renamed email attachment of type .scr to .zlq,N/A<<

 

Sedan så körde jag en virusscanning påsymantecs hemsida, vilket visade att jag var smittade Badtrans. Hämtade hem Fixbadtr.exe och körde den.

Det programmet kunde inte hitta något.

 

>>W32.Badtrans.B@mm has not been found on your computer.<<

 

Fick sedan ett mail från företaget som "skickat" det ursprungliga smittade mailet. De skrev att jag skulle leta efter en viss fil >>CP_25389.NLS<< Denna fil gick inte heller att hitta.

Kan man känna sig lugn nu eller...? Och utgå från att Zonealarm har "stoppat" badtranset eller...

Jag har aldrig öppnat de bifogade filerna och i förhandsvisningsfönstret är det tomt när man tittar på mailet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har förmodligen inte blivit smittad. Säger ett uppdaterat antivirusprogram att man inte är infekterad så bör man kunna lita på det.

 

Den infekterade bifogade filen kördes nog aldrig, så att masken kunde inte sprida sig vidare eller infektera ditt system.

 

Du bör dock installera Microsofts säkerhetsuppdatering för IFRAME (eller iaf se till att den är installerad)

 

www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/q290108/default.asp

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...