Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Prisnivå för webbproduktion


Peder2

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag är lite nyfiken på vilken nivå priserna för utveckling av olika typer av webbplatser ligger. Jag och en vän till mig som är väldigt duktig på databaser/asp-utveckling fått ett erbjudande om att hjälpa ett företag inom bioteknik-branschen med att göra en ny webbplats åt dem. Webbplatsen kommer att vara databas-baserad och kunna administreras från företaget enbart med hjälp av ett webb-gränssnitt. Jag som är grafiker/illustratör kommer att sköta design och grafik och min vän kommer att ta hand om det underliggande. Vi beräknar att utvecklingstiden kommer att vara ca 1 månad på heltid, och därefter kommer vi säkerligen ha en övergångsperiod där personal o.s.v. ska få hjälp att lära sig administrera systemet. Eftersom det är första gången vi gör något system av den här kalibern professionellt är vi lite osäkra på vad vi ska kräva i ersättning totalt för projektet. Är detta rätt forum att fråga på eller finns det någon annan stans jag ska fråga denna typen av frågor?

 

Vänliga hälsningar,

 

Peder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christoffer Eklund

Hej Peder.

Proffesionella webbyråer tar ca mellan 800 - 1300 per timme.

När man frilansar ligger det på ca mellan 400 - 600 /timme.

 

Nu talar jag bara om egna efarenheter det är möjligt att andra personer har andra efarenheter.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...