Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VxD vad är det?


Lotta8

Rekommendera Poster

Jag har haft stackproblem på grund av installerat VxD Jag fick höja värdet i MinSPs eller avinstallera VxD (jag höjde värdet) Sen har det gått någon vecka och nu fick jag igen blå skärm ett allvarligt undantag OE inträffade på 0028:C004B4FE i VXD VFAT(01)+00009486

aktuellt program kommer att avslutas PROBLEMET är att jag inte vet vad VxD är för något och kan därför inte heller avinstallera.

Finns det någon som vet vad det kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är inte jag expert på detta, men fram tills någon annan svarar mer ingående kanske det ändå kan vara till någon hjälp. Jag hade samma fel en gång i tiden och höjde min MinSPs till 12, och därefter har jag inte fått det felet igen.

 

VxD är Windows växlingsfiler.

 

Angående MinSPs ska dessa höjas i steg om fyra, dvs 4, 8, 12, och så vidare.

Information om Stack Pages finns hos Microsoft på adressen

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q149083

 

Tänk även på vilket program du använder när felet uppstår, det kan (men behöver inte) bero på detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har höjt MinSPs till 18 (eftersom jag haft ett antal gånger samma fel)Men det tycks vara något som heter VxD som spökar till det. De program jag nyligen lagt in är Partition Magic, Office XP Pro,ZoneAlarm Pro och en uppdatering av Norton 2001. Bokstäverna verkar inte passa med något av dem.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, VxD står för "Virtual eXtended Driver" och inget annat. Glöm växlingsfil, det är något annat (jag är fortfarande inte vaken).

 

Min gissning är att det beror på ZoneAlarm Pro (eller möjligtvis Norton). Jag skulle personligen prova att avinstallera ZoneAlarm först.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En VxD är en device driver, en drivrutin för t.ex. ett modem. Skapades ursprungligen för win3.0 men kom framförallt att användas för Win9x.

 

Buggar i VxD:er är den absolut främsta anledningen till att win9x kraschar :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Lotta8!

 

Jag hade någon liknande blåskärm som din för ett tag sedan. Den dök upp var och varannan gång som jag stängde datorn.

 

Kom på att McAfee stod och "tuggade" på diskettenheten innan Windows stängdes. Gick in i McAfee och stängde av funktionen att känna av diskettenheten. Voilá! Den blåskärmen försvann.

--

/Stefan.E

 

En dator är en apparat som kan åstadkomma saker väldigt snabbt - som att göra dig ursinnig till exempel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för upplysningarna.Inte för att jag vet riktigt vad jag skall göra ännu,du skrev drivrutin till modem. Innan jag installerade Office XP hade jag ett faxprogram installerat men det fungerade inte ihop med Office XP. Jag avinstallerade det men modemet är kvar.Även drivrutinerna.Kan det vara det?Kanske jag skall ta bort det innan jag tar bort ZoneAlarm Pro

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...