Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"HUR" 3D glasögon (ASUS VR-100G)


FadiTobela

Rekommendera Poster

Köpte nyligen ett GeForce3 T5 Deluxe, med VR 3D glasögon.

 

I klar text, 3D glasögonen fungerar inte!

 

Hur kan jag använda dessa?!

 

TIPS???

 

Hälsningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

 

 

Nu har jag "löst" problemet med mina "VR Glasögon" som också kallas för "3D Stereo glasses"... alltså.

 

Men men... problemet är löst, programmet "VR Viewer" som följer med ASUS paketet stödjer inte "True color 32-bit" under inställningarna för skärmen, utan med 16-bit färgdjup så funkar dessa utmärkt.

 

Apråpo vilka spel som går att köra med glasögonen, är nästa alla spel.

 

MVH

Fadi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Bra fråga. Var kan man köpa dylika ifall det är bra, tekniken har ju funnits ett bra tag nu.

 

 

°±°

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag köpt :), det är alltid bra att tillfredställa prylmanin ibland.

 

 

°±°

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter och försöker få igång grejerna nu...

Om det ska funka som det verkar, så blir jag riktigt arg!

I så fall är det det sämsta skit någonsin. Det känns som ett stroboskop framför ena ögat. Glasögonen är helt osynkade med skärmen.

 

Jag har ändå gjort istallationen exakt som de anvisar. Då funkade förvisso ingenting, men sen följde jag nVidias drivisar. Då funkar det. Men så dåligt att jag nog får nedsatt syn efter nån timme.

 

Hoppas jag har gjort helt fel.

 

Återkommer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara så här det ska funka. Det blir ingen 3D. Bara så at man kan ana hur det skulle se ut. Glasögonen synkar inte alls med skärmens refreshrate och man får ont i ögonen efter några minuter.

 

Vilken smörja! Jag hoppas verkligen att Datorbutiken ger pengarna tillbaka. Läs i deras info:

 

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ED-3D1

 

Den här produkten gör inte ett smack av vad de utlovar

 

Du måste se det för att tro det – en kusligt verklig upplevelse GARANTERAS!

 

Den garantin höll inte. Då måste de väl ge pengarna tillbaka va?

Annars är det inte bara sista gången jag går på en sån där tramsprodukt utan också sista gången jag handlar hos datorbutiken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den garantin höll inte. Då måste de väl ge pengarna tillbaka va?

 

Enligt datorbutikens villkor så har du ju ångerrätt:

 

Ångerrätt

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Kund äger ej rätt att ångra köp på programvara om förseglingen brutits eller licensen registrerats av kund. Enligt nämnda lag gäller också att varan skall kunna återlämnas i väsentligen oförändrat skick

 

Nu är det ju en gammal sanning att alla grejer funkar inte i alla datorer, vi får se vad 0x2A säger när han får sina grejor :)

Jag beställde en gång Zalman 5.1 surround hörlurar (från datorbutiken faktiskt) och dom var totalt värdelösa, men det fanns andra som också hade såna och dom tyckte att dom var ok. Antingen hade jag lite högre krav än burkigt ljud och obefintlig surround eller så passade dom inte mitt ljudkort (Hercules XP Game theater) helt enkelt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har läst recensioner med uttryck som Instantly amazed, unbelivable tested a cpl of hours ...

 

Jag har inte fått mina än verkar komma till utlämningsstället idag, men jag är inte där förrns på måndag.

 

 

°±°

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du TFT-monitor med?

I så fall gäller det att sitta och surfa igenom eDimensionals FAQ, för deras instruktioner funkar inte. Suck.. jag blir så trött.

 

Nu blinkar mina brillor jämnt iallafall. Men det funjkar inte i nåt spel.

Jag får två bilder som ett flimmer som går över bilden. Oavsett om jag har glasögonen på eller inte, trots att de nu blinkar också.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rest man Klaymen

vad ska dom göra egentligen?? Är det såna VR-glasögon som gör att kameran i spelet rör sig när man rör huvudet, eller är det att man kör två kameror i spelet och visar den ena för ena ögat och den andra för andra ögat, och i så fall är det genom att synca med skärmen som kör varannan bild, eller genom egna projiceringar i glasögonen?

 

verkar rätt billigt för riktiga 3dglasögon så det verkar för bra för att vara sant

 

 

/ RMK

Jobbiga_färger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereo-shutters. Skärmen skickar en bild till vänster och en till höger, sen synkas det med att glasögonen stängs och öppnas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått kontakt med eDimensional och fått grejerna att funka.

 

Det var som jag befarade. Det är så otroligt dåligt på TFT-monitorer att det inte borde få säljas. Det blir ingen 3D alls. Bara suddigt och möjligen kan det uppstå 3D om man sitter och stirrar länge på skärmen och koncentrerar sig. Men spelen flimmrar fruktansvärt, det blir grafikfel och det blir så mörkt att man inte ser ordentligt.

 

Kanske skulle det duga för att se på några fotografier, men för spel är det fullkomligt odugligt. Kvacksalveri.

 

Fy vad arg jag är! GAAAAH!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du var testpilot här :)

Man tycker ju att datorbutiken kunde tala om att ifall man har TFT så göre man sig icke besvär. Men du borde nog inte ha några problem med att få pengarna tillbaka eller åtminstånde tillgodokvitto kanske.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du var testpilot här :)

Nöjet är heeeeeelt på min sida. Vi får väl en pilot till snart.

Tack för glada påhejningar. :)

 

 

WAAAAAAH!!! Jag är så arg och besviken!

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-07-22 16:02:37 av Tophe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste i M3 inatt där dom testat 3D-glasögon. edimension tror jag dom hette, men deras erfarenhet var samma som din. Den var i princip värdelös på TFT-skärmar. Dom flimrar inte med en crt-skärm med 100Mhz och faktiskt en antydan till 3D med en sån, men långt ifrån dom orgasmiska lovorden som datorbutiken leverar. Man tvivlar starkt på att dom (datorbutiken) ens testat dom innan dom skrev sin recension.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var för övrigt eDimensional som jag köpte.

SÅ här står det på datorbutiken.

 

 

Upplev den senaste inom virtuell teknologi med E-D Glasögon som gör att bilder visas både innanför och utanför din bildskärm! Edimensionals patenterade stereoskopiska 3D glasögon skapar en otroligt verklig spelmiljö i alla dina favoritspel. Du måste se det för att tro det – en kusligt verklig upplevelse GARANTERAS!

 

Lätt att använda och installera

 

Glasögonen kopplas in mellan datorns grafikkort och bildskärmen och mjukvaran installeras från medföljande CD-rom skiva. Skärpa och 3 D effekt justeras enkelt med hjälp av snabbkommandon.

 

Systemkrav:

 

Windows PC 95/98/ME/2000/XP

CRT or LCD externa monitorer (ej laptops)

Min. 70 Hz

 

Grafikkort:

 

nVidia (alla)

ATI Radeon (alla)

Kyro, Matrox, Intel m.m.

 

Edimensional, Inc. har utvecklat mjukvaran tillsammans med nVidia och ATI Radeon för att få bästa möjliga resultat. nVidia har t.ex. en egen meny i sin mjukvaran avsett just för E-D glasögonen.

 

E-D glasögonen finns i både tråd- och trådlöst utförande. Det senare är lite mer kostsamt men samtidigt mer komfortabelt.

 

E-D glasögonen förser spelare med den ultimata spelupplevelsen. Inget annat speltillbehör för PC kan leverera en så verklighetstrogen spelkänsla som glasögonen. Det är svårt att med ord beskriva produktens revolutionerande effekter, så prova – vi garanterar en oemotståndlig upplevelse.

 

Som sagt... Kvacksalveri.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått igång mina brillor ;) Wow, faaaaasssst det flimrar lite, man mår lite illa faktiskt :(

Jag har en CRTskärm (som definieras som tung i installationen) som jag kan skrämma upp i 85Hz 1280x1024x32

Men det blir faktiskt en påtaglig 3D-effekt, värt att vidare utforska lite.

Jag ska prova något med snöflingor i.

Hur många dar var det på ångerrätten?

Jag har hitintills bara testat Broken Sword,Sleeping dragon och GTA San Andreas. I Broken Sword blir det bra 3D-effekt, ungefär som man tittar i en sån där stereokikare man stoppar i cirkulära fotografier i, men i det andra blir det bara mysko dubbel/skugg-bild, men det är väl kanske någon inställning man kan justera.

I Nvidias test-grej så kommer loggan ut ca 25 cm utanför skärmen :)

 

 

°±°

 

[inlägget ändrat 2005-07-25 18:40:53 av 0x2A]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...