Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Förhandsgranskning" i XP


Glober

Rekommendera Poster

I Windows XP finns ju en funktion för bildfiler, man högerklickar och väljer "Förhandsgranska" i explorerfönstret.

Nu undrar jag om man på nåt sätt kan avaktivera denna funktion? Jag har nämligen installerat ett bildprogram som jag vill använda istället. Dubbelklickar jag på en bildfil så öppnas den med "förhandsgranskningsprogrammet" ("Visningsprogram för bilder och fax").

 

Jag kan iofs gå lös i registret och ändra det den vägen, men undrar nu om det finns nåt inbyggt i detta program som tar bort den funktionen.

 

Någon som vet?

 

# GLOBER #

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare när man installerade ett annat bildprogram så "tog det över" bildformaten.

Jag har också installerat en annan bildprogram (Kodak imaging) och får samma resultat som du. Fast om jag öppnar en annan filhanterare än windows egen så öppnas den med mitt nya bildprogram - konstigt.

Om jag högerklickar på en bild (*.tif) och väljer egenskaper, då kan man klicka på ändra/change och då får man upp namnet på bildprogrammen som man har öppnat bildtypen med tidigare. Men mitt nya bildprogram är redan listat där, ändå öppnas bilden med Windows egen. Provar jag ändra till Paint eller PSP då funkar det fast inte med Kodak Imaging. Denna funktion verkar vara lite buggig.

Jag installerade Kodak Imaging för att windows egen klarar inte att visa fax (*.tif)...

----------------------------------------------------

We're here...

--The Giants

----------------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...