Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiera telefonbok


Lindroth

Rekommendera Poster

Vad ska man använda för ett program till att säkerhetskopiera telefonboken i en Ericsson T39m före service?

 

 

/Lindroth

 

I see a red door and I want it painted black,

no colors anymore I want them to turn black.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via datakabel har jag hela telefonboken i Outlook. Så det är bara att synkronisera efter service. Så gjorde jag.

Sen har du förståss möjligheten att via Bluetooth föra över till annan Bluetooth-telefon eller dator. IR är också en möjlighet.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder mig av Ir. Hur ny version an Outlook måste man ha? Jag har en version på Office 97 skivan, men den är väl för gammal? Finns den att ladda ner någonstans, gratisversion, shareware, inget warez tack. Vart kan man annars få tag i den?

 

 

/Lindroth

 

I see a red door and I want it painted black,

no colors anymore I want them to turn black.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan synkroniseras med din PC (Win®98, NT4.0, 2000 eller WinME

Det är vad som Ericsson säger om T 39 på Internet. Själv har jag office 2000 med Win XP. Tidigare ME och Win2000. Inga problem då heller.

Du har väl infraröd port på din PC? Varför inte testa. Till T 39 följde synkroniseringsprogram XTND connect to PC med. Bara att installera. Från och med T 68 skickar inte Ericsson med något synk-program, utan det får man ladda ner från deras site. Vilket jag gjort med utmärkt resultat.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var man inte tvungen att ha Outlook instalerat för att installera XTND?

Ska leta reda på skivan och prova.

 

 

/Lindroth

 

I see a red door and I want it painted black,

no colors anymore I want them to turn black.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade Outlook 97, som skulle stödjas av XTND, men när jag försöker installera XTND så kommer det upp en ruta där det står att Outlook måste vara igång under installation. Jag har Outlook igång men jag kommer ändå inte vidare.

 

 

/Lindroth

 

I see a red door and I want it painted black,

no colors anymore I want them to turn black.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick aldrig den rutan att Outlook måste vara igång. Har du valt rätt version av XTND? Jag får 2 val, en gratisversion och en som kostar $. Gratisversionen blev mitt val.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inte två valmöjligheter,men du hade väl laddat ner XTND från Ericssons site?

Ska gå dit och kolla.

 

Backup program finns det inte heller, Jag har ialla fall inte hittat något.

 

 

/Lindroth

 

I see a red door and I want it painted black,

no colors anymore I want them to turn black.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till T39 använde jag den medföljande CD-skivan. Visst fanns där ett val XTND för privat/hemmabruk och ett för corporate.

Till T68 laddade jag synkprogrammet från SonyEricssons site. Kanske du kan testa det till T 39.

Har heller inget backupprogram. (Förmodligen ännu bara för R 380)

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske inte kommer så långt i installationen. På ericssons site finns det inte att ladda ner gratis, man hänvisas till tillverkarens site och är kostar det $55

 

 

/Lindroth

 

I see a red door and I want it painted black,

no colors anymore I want them to turn black.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har gått via den länken men hittar ej. Men nu är jag inte intresserad av det längre. För jag uppdaterade Ericsson Communication Suit till R3A02 och då följde det med ett program för att redigera telefonboken och SMS.

 

Tack för all hjälp!!

 

 

/Lindroth

 

I see a red door and I want it painted black,

no colors anymore I want them to turn black.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...