Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vart ligger mina Outlook filer i win2000?


Eckan

Rekommendera Poster

hejsan !

 

Har ett litet problem!

 

Jag har två användare på datorn (ja o min bror) med win 2000, o nu när jag ska formatera vill jag ju givetvis behålla mina mail (använder outlook express5)...men jag hittar bara mina mail-filer, de låg i mappen "documents and settings/erik/outlook" Men jag kan inte finna min brors filer någonstans, outlook mappen finns inte i "documents and settings/mats/. Har sökt på datorn, varit o letat överallt. Men de finns bara i själva programmet annars tycks mailen vara som bortspolade...

Vart finns dom? använder vi samma filer och i såfall hur gör jag då för att få mailen separerade när formatering är klar?

 

Hoppas nån kan hjälpa mej med dessa frågor!

Tacksam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det gäller O-Express så ligger allt långt ner i en dold mapp med ett namn som ser ut som en registernyckel. Sök på filer med ändelsen

.dbx

så kommer du dit. Glöm inte att slå på visning av dolda filer och mappar först.

 

Annars är det enklare att inifrån Outlook (du har väl uppdaterat installationen?) flytta allting via Verktygsmenyn/Alternativ/Underhåll. Där finns möjlighet att flytta mailbiblioteket.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det gäller O-Express så ligger allt långt ner i en dold mapp med ett namn som ser ut som en registernyckel. Sök på filer med ändelsen

.dbx

så kommer du dit. Glöm inte att slå på visning av dolda filer och mappar först.

 

Annars är det enklare att inifrån Outlook (du har väl uppdaterat installationen?) flytta allting via Verktygsmenyn/Alternativ/Underhåll. Där finns möjlighet att flytta mailbiblioteket.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...