Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP och win2k på samma dator...


Zwurp

Rekommendera Poster

...utan att först formatera disken?

Jag kör alltså XP nu och vill installera win2k på samma dator utan att behöva formatera om disken eller ta bort xp? Är detta möjligt? Någon?

Jag installerade XP på en ren disk så jag misstänker att det inte går att avinstallera xp. Har tre partitioner...kan kanske använda mig av dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du MÅSTE ha dem på olika partitioner. Använd Partition Magic 7 så är det en smal sak att skapa en ny systempartition utan att behöva radera något.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte säkert, men har en ganska stark tro på att du kan ha båda om du installerar XP till en annan katalog än w2k, även på en och samma partition. Jag vet att det går att kombinera NT och w2k på det viset. Välj alltså en annan katalog än den där du har w2k när du installerar XP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ej att rekomendera. Installera OS:en på var sin parition.

----------------------------------------------------

We're here...

--The Giants

----------------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det inte är att rekommendera. Men det fungerar alldeles utmärkt att ha de på samma partion:)

 

 

//Depto

_____________________________________________

Alla klagar över sitt dåliga minne, men ingen över sitt dåliga förstånd. .

La Rochefoucauld

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det problem som de pekar på i den artikeln, är att det kan strula om man kombinerar Win9x med w2k. Detta därför att båda systemen lägger filer med samma namn i "Program Files". Förmodligen beror det på att dessa system skiljer sig radikalt från varandra. XP är betydligt närmare w2k. Därför kanske de problemen inte är lika stora i den kombinationen. Jag kan för övrigt nämna att jag har samkört w98se med w2k på en och samma partition, så det är ingen omöjlighet. Ok, det var långt ifrån alla program som jag installerade i båda systemen. Jag gjorde det bara för att jag ville ha lite alternativ för spel och annat som kanske bara funkade i en av versionerna. Jag kan inte utesluta att jag skulle ha drabbats av problem om jag hade installerat alla program i båda systemen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...