Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Strejka mot Telia


Stoffe eskimå

Rekommendera Poster

Om man ser med internattionella mått så är varken telias hastighet eller telias pris på ADSL dåliga, utan snarare tvärt om. (Dock har comhem dålig hastighet om man jämför med andra länders cable).

 

Sverige har bara haft en väldig tur med att det har kommit två riktigt billiga och bra leverantörer av höghastighetsinternet (BBB och BoNet).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är Rosenberg? Annars måste jag erkänna att jag hör till dem (inte 'dom', sov ni på svenskalektionerna i skolan?) som är nöjd med mitt Telia ADSL.

 

Orsak? Jag är inte hastighetsfanatiker och jag laddar inte ner stora filer stup i kvarten. För vanlig informationshämtning är det gott nog med 512.

 

Och det viktigaste: Telias nät och DNS är oerhört gediget. Av de miljöer jag har haft möjlighet att verka i har ingen varit så solid och stabil som Telias. Reaktionstiderna på ett http-anrop är så korta, att jag ännu ett halvår efter ADSL-installationen har svårt att vänja mig vid dem.

 

Det finns mycket att säga om Telia och deras fasoner, men deras nättjänster är stabila och de håller vad de lovar.

 

Kan man säga det om alla ISP'er?

 

 

PS Rosenberg heter nog Rosengren på riktigt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoffe eskimå

Jag menade att Telia borde sänka sina priser, inte hur det är internationellt. Visst ligger Sverige långt fram, men att Telia har högre priser än BoNet till lägre hastighet, det är det jag vill åt.

 

MCH Kristoffer Källström

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristoffer, du vet väl att det är Telia som levererar BoNets kapacitet.

 

Håller helt och hållet med Surfarn3 och LarsW. Ur ett internationellt perspektiv är det billigt i Sverige.

 

Som mycket nöjd BoNetkund hoppas jag bara att det finns en klausul i kontraktet som hindrar Telia att höja priset för mycket när det är dags för omförhandling.

 

Tänker inte strejka...

 

/jkl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir nog inte Telia som sänker, snarare de andra som höjer. Alla vet att en ny aktör (som Telenordia senast) lockar till sig kunder med låga priser.

 

Sen får vi kunder betala vad det kostar, antingen genom höjda avgifter eller genom sämre kvalitet på tjänsten.

 

Jag föredrar en stabil och bra tjänst framför låga priser.

 

(Nu ser ut som en Telia-anställd skriver, men det är jag inte. Jag har dessutom ComHem kabel-TV. Då blir man sannerligen ingen Telia-vän.

 

I likhet med MS kan även Telia då och då göra något ordentligt :-))

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...