Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Utskrifter.

David6

Recommended Posts

Hej!

Jag har en sida som ska skrivas ut. Har ställt upp hela sidan med tabeller och på vissa ställen lagt ut strängar med text som jag fångat med request.form i asp-koden.

Sidan läses in och längst ner har jag ett Javaskript som skriver ut sidan utan någon interaktion av användaren. Direkt alltså.

Problemet är att han bara skriver ut html koden , inte dom datan som lagts in med asp.

Är inte det skumt eftersom asp processas på servern så den datan borde ju komma först och redan finnas med när java´s window.print körs.

Om man först låter sidan genereras och sedan triggar en function som skriver ut går det bra.

Finns det någon som har något tips? Vill inte att användaren ska behöva trigga utskriften och måste ha med den data som genereras genom asp.

Fråga om något är oklart.

mvh David

Har löst det men skriver ändå ifall det kanske kan hjälpa någon någon gång.

Om man lägger utskrifts kallelsen direkt i documentet så han skriver ut när han läser sidan får man inte med dom asp genererade datan som skickats till sidan.

Men om man skriver en function i Java och kallar på den i formulärets (body) onload event och däri lägger utskrifts

kallelsen så får man med all data och utskriften sker utan interaktion av användaren.

Purre Håkansson

Snälla David. Inte är det någon som vill att en hemsida ska skrivas ut med automagi. Det är ju värre än alla reklampopups man får. Jag vill inte titta på hemsidor den dagen skrivaren kommer att gå i ett kör och en j-vla massa popups som är framme hela tiden.

Skärp dig!!

Det kanske det visst finns. Har du hört talas om någon som kallas FÖRETAG, de kanske vill ha rapporter utskrivna från en ASP-sida.

Om man gör som David har gjort kan man skriva ut dessa rapporter helt automatiskt så att de ligger i skrivaren när chefen kommer på morgonen för att läsa försäljningssifforna från igår.

själv tyckte jag det var bra att han berättade, om jag nu skulle behöva det någongång. Poäng till David.

- Magnus

----------------------------------------

http://www.divxsubtitles.net

Inte är det någon som vill att en hemsida ska skrivas ut med automagi.

Nä usch och fy för automagi. Själv vill jag att utskrifterna ska skötas med vanlig magi.

/Björn G

---

"Under certain circumstances, profanity provides a relief denied even to prayer."

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...