Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T65 - Dålig mottagning


Martin

Rekommendera Poster

1. Har haft min T65:a i 3 veckor nu och jag tycker att jag har fått sämre talkvalitet jämfört med den 6110 jag hade tidigare, någon annan som har samma problem? Är det dålig mottagning på T65:an?

 

2. I specen står det ca. 300h standby, efter laddning har jag som max haft lite under 200h (enligt telefonen, GPRS är inte på...). Dåligt batteri i min telefon eller Ericsson som "luras"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktade själv Ericsson för ett tag sedan angående batteritiden. Detta fick jag till svar:

 

"Ericsson T65 har standbytider som kan variera mellan 160-300 timmar, samtidigt som taltiderna kan variera mellan 2,5-11 timmar, beroende på mottagningskvalitet, avstånd till basstation, mm. Generellt har du högre standbytider på landsbygden än i tätort, medans taltider är tvärtom högre i tätort och lägre på landsbygden. Detta beror på att du har flera basstationen i tätort så samtalshanteringen drar mindre ström. Samtidigt får du i standby lägre värde, eftersom du blir förflyttad mellan alla dessa basstationer, pga så många användare som ringer. 200 timmar/3,5 timmar är helt normalt."

 

Det Ericsson skriver verkar stämma. Det pendlar en hel del beroende på när på dygnet man kollar sin stand-by och var någonstans man befinner sig i förhållande till masterna.

 

Tycker batteritiden är mycket bra i jämförelse med de flesta andra telefonerna.

 

MvH Yeppe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK - det var intressant läsning, jag bor i tätbebyggt område så min standby stämmer bra med vad Ericsson skriver. Måste nästan åka ut på landet och kolla hur det blir där :-)

 

Tackar för ett mycket bra svar…

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...