Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rengöring av kylpasta


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Kan någon förfriska mitt minne varför man inte skulle använda Lacknafta och hushållspapper till att ta bort gammal kylpasta ifrån processorn? :)

 

Vad är rekommenderat att använda?

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö :: Som äntligen fått sitt Artic Silver II

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska inte säga att jag är helt säker, men lacknafta borde inte vara några problem egentligen. Har för mig att jag använde lacknafta när jag gjorde rent en TB för länge sedan och den fungerar fortfarande.

 

Jag brukar använda sprit och tops, det funkar bra... och jag har hört att svinto inte ska vara någon höjdare :)

 

- pahl -

 

[inlägget ändrat 2001-11-27 14:43:49 av - pahl -]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vågar öppet påstå att Artic Silver II sänkte CPU-tempen 6 till 10 grader Celsius i förhållande till det som följer med. Känner mig mycket nöjd med resultatet. ((använde lacknafta och toapapper))

;)

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja du, det var en bra fråga... Kanske inte behövde något lösningsmedel egenligen..? Men det kladdar ju så förbannat så... Lite stark vätska är ju alltid skoj. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm. Har du testat någon gång? Låt mig säga som såhär, använder du inget lösningsmedel så kladdar det över allt där du inte vill att det ska kladda. Typ runt processorkärnan och i flänsarna på kylarn mm. Men okej.. Har man mycket papper och gott om tålamod så.. Bara hushållspapper. :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag återförsluter 2grams påsarna jag får

Okej, det där låter extremt... Men ändå... Inte har jag någon kylpasta i flänsarna. Däremot lär man få det om man ska smeta undan gammal kylpasta med hushållspapper utan lösningsmedel. :)

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...