Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IDG's responser


LarsW

Rekommendera Poster

Jag har den senaste tiden lärt mig att leva med att IDG helt enkelt vägrar att svara när man klickar på en tråd, ett svar, användarinfo eller vad som helst.

 

Mitt knep har varit att klicka stopp och läs om. Nu har det givetvis lett till att jag har lagt två nästan liklydande svar på en fråga, eftersom den gamla vanliga vägran från IDG-servern trots allt ledde till att inlägget kom fram, för en gångs skull.

 

Nu undrar jag om jag är ensam om att uppleva IDG's E-forum som instabilt och oerhört labilt när det gäller svarstider. De flesta ställen man är på är konsekventa i det avseendet, men IDG är ett enda lotteri:

 

I bland får jag respons på ögonblicket, ibland hänger sig min läsare (IE 5.5/W2K/Telia ADSL) på ett sätt ärligt talat inget annat sajt gör.

 

En halvtimme tycker jag räcker som limit när det gäller respons, eller har IDG en annan uppfattning :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft samma problem ( IE 6 / NS 6)

 

Om det beror på att servrarna går på knäna så är det dags att utöka server parken.

 

Efterson IDG's site är gratis och knappast lönsam, så är ett annat alternativ att minska belastningen, tex att göra om IDG's site till en service för prenumeranter på någon av IDG's tidningar. Prenumeranterna får då en identitet och lösen för att logga in på idg.se, därmed minskar belastningen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterson IDG's site är gratis och knappast lönsam, så är ett annat alternativ att minska belastningen, tex att göra om IDG's site till en service för prenumeranter på någon av IDG's tidningar. Prenumeranterna får då en identitet och lösen för att logga in på idg.se, därmed minskar belastningen...

 

låter som en väldigt dum idé ... tror nog att Eforum skulle gå under i sådana fall...

 

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag ifs inte, det har varit så en gång förut inga prob. Men om den fortsätter ha sådanna problem som på sistone kommer den garanterat att gå under, fast idag verkar det funka hyfsat bra.

----------------------------------------------------

Wizardry 8 demo just nu :-)

http://www.wizardry8.com

----------------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast idag verkar det funka hyfsat bra.

 

Ja, fast med ett undantag hos mig iaf, när jag vill se användarinfo om nya medlemmar så får jag bara en blank popup-ruta (eller IDGs felrapport om man väntar länge). På mer "etablerade" medlemmar så fungerar det problemfritt.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Jag har under dagen jobbat med att optimera eforums databas. Kom gärna med synpunkter om ni tycker att det går snabbare, långsammare eller om ni inte märker någon skillnad.

 

 

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog verkar det gå bättre allt. Vid 2 tillfällen berkade det som om jag skulle få felmeddelande. Vid det första tillfället så stängde jag fönstret och klickade om igen, och då fick jag upp det direkt. Vid det 2:a tillfället tänkte jag att jag väntar tills felmeddelandet dyker upp, men efter ca 30 sek öppnades det korekt iaf. Bra jobbat :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allt funkar finfint och är som vanligt hyffsat snabbt... däremot så får jag nu alltid upp "Ett fel har uppstått" sidan när jag trycker på redigera knappen...

 

Tjoff

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Tack för att du påpekade det. Det är fixat nu.

 

 

/Erik

 

[inlägget ändrat 2001-11-23 17:37:17 av Erik Junesjo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags igen. Klicka stopp och läs om...

 

Kanske man skulle dra ner på funktionalitet om man inte har råd att uppgradera servrarna. Jag tror att jag inte är den enda som börjar tröttna på IDG's ojämna reaktioner och därmed på hela tjänsten. Eller är jag det?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick följande fel när jag sökte i eforum

Ett fel har uppstått vid utförande av frågan mot databasen!

 

Felet finns idag också (2001-11-24), kommer troligtvis att åtgärdas till veckan (tror jag).

Som det är nu funkar inte sökfunktionen.

 

Är vi typ betatestare för Eforum?

 

 

/Milkman

 

Ps. Funktionen Hänt sedan sist funkar inte heller.

[inlägget ändrat 2001-11-24 18:52:42 av Milkman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar funka bra nu... (IE5.5sp2/WME/TeliaADSL)

----------------------------------------------------

Wizardry 8 :-)

http://www.wizardry8.com

----------------------------------------------------

 

[inlägget ändrat 2001-11-24 12:10:28 av Kaiser Sause]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...