Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Att köpa dator av DELL


Coffe

Rekommendera Poster

Vi beställde tre Dimension 8200 paket från Dell i oktober och i ett av paketet gjorde vi en korrigering på innehållet direkt efter att vi fått orderbekräftelsen. Vi ville ha en CD-brännare till detta paketet också och Dell lovade att den skulle skickas med fast vi fick installera den själva. På orderbekräftelsen saknades skrivare och scanner men det var ju från externa leverantörer upplystes vi om och kom därför inte med på Dells orderbeskräftelse. Fast grejorna skulle komma inom någon vecka.

 

Nåja, allt frid och fröjd och efter tre veckor fick vi två av paketen. OK, den utlovade CD brännaren saknades och i det andra paketet saknades den beställda scannern och skrivaren.

 

Två orders fast inte kompletta, jaja, alla kan göra fel tänkte vi och avvaktade paket nummer tre... Tyvärr har vi inte fått paket tre ännu men givetvis har Dell skickat faktura för det.

 

OK, börjar ilskna till och skickar en synpunkt till Dell via hemsidan, förväntar ett snabbt svar men ingenting. Skickar ett till, inget svar. Ytterligare ett, inget svar o.s.v. Mailar och ringer den säljare som var ansvarig för att i brist på annat få prata med någon, just det, inget svar!

 

Jag kan i alla fall konstatera att på tre order så har Dell:

 

Missat att skicka en CD brännare

Missat att skicka en beställd skrivare och scanner

Missat att skicka hela datorpaketet till oss

 

Tre av tre blev alltså fel, 100%, gratulerar!

 

Man har dessutom misslyckats att besvara ett tiotal synpunkter inskickade via hemsidan. Detta tyder på en så uppenbar nonchalans mot småkunder att det är helt otroligt!

 

Det minsta man kan begära är i alla fall att de svarar, i brist på annat ett svar att "oj, något är fel men vi vet inte vad". Fast inte ens det har de klarat...

 

Har någon annan (haft) liknande problem med Dell? Hur slutade det då? Vad kan man göra?

 

(Ta förresten gärna in detta inlägget i tidningen också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får väl se, la just en testorder hos Dell på ett paket för utvärdering...

 

--

/Weyland/FFX/dsekt/FLT

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag vet att Dell har haft stora logistikproblem den senaste månaden. De har tydligen bytt leverantör till Schenker men bytet gick inte som planerat. På jobbet har vi köpt lite bärbara datorer då och då. Den senaste beställningen gjordes för en dryg månad sedan och bestod av en dockningsstation, en bärbar i prestandaklassen och ett trådlöst NAT. Två av tre paket kom fram igår, den bärbara saknades...

 

Vid telefonkontakt så har de varit väldigt tillmötesgående så du borde kanske pröva att ringa till dem.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tydligen är det inte bara logistiken de har problem med, har försökt ringa men det här händer:

 

Ringer Kundtjänst och får först "var vänlig vänta...". Det är helt OK. Men sedan börjar omkringkopplandet. Nu har jag i alla fall kommit så långt att de har lovat ringa mig och jag håller tummarna för att det skall funka äntligen.

 

/Corfitz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Tjenare!

Beställde också en Dell fast en 8400 modell..men när jag väl fick orderbekräftelsen så hade dom nedgraderat grafikkortet från radeon x800 till radeon x300 så jag skickade 1 mail (förväntade mig också ett snabbt svar, svaret tog en vecka!) när jag tröttnade på att vänta så skickade jag in ca: 4 mail till, inget svar!

Ringde till Dell och där sa dom att jag skulle prata med min försäljare men han var sjuk eller ledig 1 vecka..jag väntade och väntade, efter en vecka så sa dom att han hade avgått så jag fick prata med en annan och till han påpekade jag att jag hade fått fel grafikkort.

Svart blev att jag får vänta ytterliggare en vecka till dom har fått kortet.. jag påpekade att jag ville ha kompensation, det fick jag, en diskettenhet!

 

Överväg väldigt noga när ni köper av Dell!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...