Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hd problem


andreas

Rekommendera Poster

jag har en quantum fireball plus as 20.5gb hd tillsammans med en celeron 900(600)mhz problemet är att den läser/skriver väldigt sakta iallafall om man ska tro diagnosprogram typ, sisoft sandra. den läser ca 3000kb/sek. Är det normalt? det är ju ungefär som en CDromdrive! kan det ha nåt med att datorn är överklockad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att den är överklockad ska inte ha nå betydelse...

 

Hur har du kopplat hd:n???...den ska hälst vara på en egen IDE kedja...och om det är en U-DMA 100 disk så ska man använda en speciell sladd att koppla den med, en med 80 trådar...

 

...vad har du för moderkort???

 

Prova att kopiera en fil mellan en hårddisk (ev. partition) till en annnan då får du bättre prestanda visning...ta en ca 1 gigs fil...med U-DMA (utan RAID) så bör det gå på ca 7-10 minuter...

 

/Eminos

--------------------------------

AMD 1200@1333 - 256 MB SDRAM

IBM 60GXP 40 gig - ASUS V7100 GeForce 2mx 32 MB

SB Live 5.1 Platinum - Samsung SyncMaster 755df (17")

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

moderkortet är ett ASUS CUSC vad jag förstått, det är nån form av moderkort med integrerat grafik, nätverkskort och extremt litet, bara 2pci platser, HDn sitter på ensam kabel UDMA4 och moderkortet stödjer udma66 om jag inte har fattat det fel.. att flytta filer från partition till en annan tar väl en 10minuter för ungefär 100meg så nåt måste vara fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...