Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstiga datorer


itbruket

Rekommendera Poster

I måndags startade vi om vår NT4 server, sen började det hända grejer. Först så krachade klienternas internet explorer så fort man skulle hämta en sida. Servern går trögt och klienterna har också börjat göra det. Vi har Panda Antivirus på samtliga arbetsplatser men dessa har inte larmat. Någon som känner ingen problemen?! NT4 servern har en MSProxy, MSExchange 5.5, MSSQL 7.0 installerad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Serverns har mycket minne kvar och har dessutom 95-99% väntetid för processorn. Troligtvis så har "skiten" dragit ut på arbetsstationerna!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det liknar det som hände vår dator på jobbet som har ungefär samma saker installerade! I vårt fall hade vi fått den andra versionen av nimda! Gick man in på taskmanager och kollade så visade den att cpu:n låg konstant på 100%. Dessutom ökade minnesförbrukningen med rasande fart på explores.exe. Dessutom dök det upp en massa eml filer på skrivbordet. Det jag gjorde var helt enkel att plocka hem ett antinimdaprogram hos Symantec. Detta program plockade bort cirka 1500 filer.

 

Panda vet jag tyvärr inte hur bra det är! Men jag vet att norton blockar nimdaattackerna nu iaf! Konstigt nog fungerar vår NT4 server lika bra som innan. Det har jag faktiskt aldrig varit med om efter en virusattack!

 

 

Mvh

Hall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört alla tänkbara viruskontroller och både servern och arbetsstationerna är rena..... Inga virus har påträffats alltså, men fortfarande är det trögt och vi får konstiga felmeddelanden när vi stänger av outlook, oberoende på klienter, vår besked om ett minnes fel!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

hej har kört en nt4 server med panda och ms proxy ganska länge utan problem.

dock kan win9x klienter ha problem..välj att inte använda en proxy alls i explorer så ger det sig.

kolla även om du har broadcast stormar kan hjälpa ibland att "döda" netbios(under bindings) delen på wan kortet på proxyn annars har du ett broadcast krig om samma namn på lanet på servern.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...