Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ericsson&Nokia


acidphreak

Rekommendera Poster

Jag har haft mobil sedan -94. INgen mobil jag haft har fungerat klanderfritt! JAg har då haft 8 mobiler! De sämsta är faktiskt Nokia 5110! jAg köpte den ny när den var ett halvår gammal, jag hade den i ett år och reparerade den sammanlagt 10 gånger á 3 veckor! Efter den så hade jag en Ericsson S868, den är riktigt tålig, jag har badat den i vattenpölar, tappat den i betonggolv m.m. JAg har tom kört över den med en truck på jobbet! Efter ett tag så blev den lite monstig efter att jag tappat ut en del skruvar och så men rejäl va den! Nu har jag en T29 som jag redan haft på reparation 2 grr på ett par månader, samma fel, micken glappar pga den dumma luckan. En vecka enfter första reparationen pajade den igen, d e kul med en tegelsten som inte har SMS som låne mobbe.... Nu har färgen börjat lossna och luckan konstra sig igen... Den glappar även i batteriet! Och ljudet är sktikasst! Den jag pratar med tror inte att det är mig han talar med... Det är dåligt! Någon annan med liknande problem?

 

 

Erik Magnusson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om du våldar väldigt mkt med dina telefoner.

 

De erfarenheter jag har är att inget märke är bättre än det andra... Bara det att vissa modeller från vissa tillverkare aldrig vill bli ok som tex 688 från ericsson de dör rätt så lätt. Även 3210 från nokia där ryker mottagningen förr eller senare..

 

Men vill man ha en telefon som håller rekommenderar jag Nokias eller ericssons hållbarare. Jag tror att ericssons är den hållbarare, har hört de mest fantastiska historier om den bla en som välte med båten & kunde ringa efter hjälp tack vare sin ericsson.

 

Jag själv har en 7110 har fungerat helt klanderfritt iofs den har ett par buggar men de stör inte mera än att man kan strunta i dem. Har tappat den i golvet otaliga gånger & den har aldrig grinat.

 

Men är det fel så byt telefon/modell Dessutom har du repat den två gånger har du enligt konsumentköplagen rätt till en NY telefon eller pengarna tillbaka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ju mindre mobilerna är desto mindre tål dom. Dagens telefoner är väldigt känsliga eftersom allt det som fanns (och mer än så ibland) i äldre telefoner ska nu tryckas ihop på ett kretskort som ibland är flera ggr mindre gör att tåligheten minskas drastiskt.

Tror du ska satsa på en Ericsson R310 eller Nokia 6250.... dessa är lite mer tåligare än vanliga mobiler. R310 ligger i prisklassen 1500-2000kr medans 6250 ligger på 3500-4000kr.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ni kanske missförstod mig lite, min 868 har jag haft på jobbet, det gäller inte min 5110 eller T29. De har jag varit rädd&försiktig om. Jag funderade faktiskt på att köpa en R310 också bara för att ha på jobbet men jag struntade i det och lämmnar den hemma istället.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...