Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Uppstart

Johan Hansson

Recommended Posts

Johan Hansson

Halloj är det någon som råkat ut för samma sak som mig ??

när jag bytte mitt moderkort så startar inte min burk upp som den skall, när jag kör igång den så får jag inte upp nåt gränssnitt alls, den börjar inte ens räkna upp minnet och reagerar inte på strömbrytaren, så jag får dra ur sladden. startar jag upp burken då så startar den men det kan vara olika för varje gång ibland får jag dra ur sladden 3 ggr, detta inträffar även om jag går in i setup´en och skall spara intsällningarna jag gjort, har ett Abit Kt7Raid med färska Via divare.

//Johan

Om det inte är ett hv fel, så är väl enda möjligheten att du måste "resetta" BIOS ? Det finns en jumper på moderkortet som du sätter i resetläge, och väntar upp till 5 minuter typ. Obs ! Att strömsladden bör vara utdragen under processen, kan tom krävas i extrema fall att alla PCI/AGP kort och strömförsörjningar till CD brännare etc är utdragna.

Efter dessa 5 minuter får du sätta tillbaka jumpern, koppla in allt igen och köra så det ryker :-)

Hejsan,

Har haft ett liknande problem tidigare när jag hadde byt moderkort. DÅ var felet att det jordade mot chassiet. Testa att koppla ur moderkortet och starta det när det inte sitter i lådan.

Hoppas att detta hjälpte.

Johan Hansson

nej någon jordning i chassie var det inte men jag är inne på ett annat spår nu, det kan vara mitt graffekort som håller på att ge upp, det är precis som om skärmen går ner i viloläge och sen när man startar upp så är det som om skärmen inte får nån signal, så jag ska ta med ett kort från jobbet & testa

//Johan

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...