Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Användare - priviligerad användare


Com si com sa

Rekommendera Poster

Går ej. Priviligerade användare finns bara lokalt på klienterna. (NT 4.0, Win2k pro, XP). Däremot kan du lägga in ett domänkonto i den lokala gruppen Priviligerade användare.

 

 

____________________________________________

Kan inte komma på något fräckt att skriva här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Com si com sa

Jag kanske ska förklara bättre, när man ansluter en klient till en domän så får du välja vilka rättigheter klienten ska t.ex. "Användare" "Priviligerad användare" eller annan t.ex. "Administratör" av någon anledning så blev det fel på en klient och den blev bara "Användare" i stället för "Priviligerad användare". Men nu så kan jag inte ändra det på klienten eftersom jag inte har tillgång till nätverksinställningarna. Om jag försöker lägga till datorn som administratör så blir det konflikt pga användaren finns redan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, men jag är inte riktigt med på vad du menar.

 

 

____________________________________________

Kan inte komma på något fräckt att skriva här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

Jag tror att du blandar ihop saker och ting. Man gör inte datorer till användare och man kan inte ge vissa datorer någon status i nätverket. Det är bara användare som har sådana egenskaper.

Mvh

 

Wannabe.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Com si com sa

Jo...

Jag menar att när du ansluter en användare till en domän i 2000 så får du välja vilka rättigheter användaren ska t.ex. "Användare" "Priviligerad användare" eller annan t.ex. "Administratör"

 

Hur ändrar man användarens rättigheter på den lokala dator från användare till priviligerad när han är uppkopplad mot domänen när det som sagt inte finns priviligerade användare i en domän...

 

Den som ingeting frågar.....dör undrande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in som domain admin på klienten.

Höger klicka på Den här datorn och välj hantera. Klicka på Lokala användare och grupper och sedan på Grupper. Högerklicka på Priviligerade användare och välj Lägg till medlemmar. Klicka på Lägg till. I boxen Leta i väljer du din domän. Lägg sedan till de domän användare du vill ha i gruppen. Klart.

Om det nu är detta du är ute efter.

Går också att göra från servern.

 

 

____________________________________________

Kan inte komma på något fräckt att skriva här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...