Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vi vill ha FAQ nu!


Milkman

Rekommendera Poster

Samma fråga kan komma ibland med några timmars mellan rum.

Måste Jag skapa en FAQ på min HD som jag sedan klipper och klistrar från?

Varför inte skapa (som vi har skrivit förut)i det gråa fältet länkar till ex. PC För Allas Tips arkiv?

 

 

 

/Milkman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan har varit uppe förut utan resultat. Men det vore på sin plats, jag är nog inte den ende som blir onödigt spydig emellanåt. Det är ruskigt mycket omtugg just nu.

 

Själva forumet riskerar dessutom att tunnas ut när de mest kvalificerade själarna tröttnar på rundgången och ger upp.

 

Det vore trevligt att få en kommentar från IDG.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med er ... det kan väl inte vara så svårt att få ihop en FAQ ?

 

Det vore trevligt att få en kommentar från IDG.

 

Simon, var e du ?

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bidra med en länk för en av frågorna iaf ;)

 

http://www.flowersfx.com/oskar/efaq/

 

Om någon är intresserad kan jag dra igång "lägg till" oxå å se om det blir några fler svar, trots den totala anarki som skulle råda. Om det blir en liten lista kanske man kan ta en liten bulldozer och köra in den med till IDG-huset och be lite snällt? :)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med er ... det kan väl inte vara så svårt att få ihop en FAQ ?

 

Mjo, det kräver lite tid från någon (eller några).

 

Har du, Esuk, lite tid över så får du gärna ta tag i det hela å göra en inofficiell FAQ till att börja med... vi kan bidra med lite frågor å svar ;)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av min erfarenhet så läser tyvärr inte nybörjare faq's ändå.

 

På ett annat forum, av ett par hundra tusen tittande på olika threads var endast ca 500 på FAQen. Finns risk att det blir så även här.

 

Dock är det en bra ide att ge det ett försök. Det kan ju funka om vi har lite tur.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gärna en popunder oxå... "Du glömde väl inte att kolla FAQ:en" när dom ger sig av... :]

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag skulle kunna lägga ner lite tid om några veckor. Skulle vara rätt kul att samla ihop en lättnavigerad "kunskaps-databas".

 

Mvh

/Cat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Ja, vad ska man säga.

 

Det är jättekul att ni verkligen engagerar er. Och jag är den första att skriva på att vi behöver en FAQ.

 

Och vi funderar på det, och vi har kommit på en del saker hur vi skulle kunna lösa det. Men det är som bekant en fråga om tid och pengar, och ont om tid har vi gott om som far min brukar säga (dom blir så när dom blir äldre, pappor alltså).

 

En tanke var ju att man skulle kunna anmäla ett inlägg till FAQen när man läser det. Så att det är lätt för alla att föreslå inlägg till FAQen.

 

Sen skulle alla inlägg som är anmälda kunna sparas i en databas (med bara länkarna) och en liten kommentar/en beskrivning av avdelningen.

 

Alltså typ en avdelning som heter "nätverksfrågor" där det ligger länkar med kommentarer som "hur kopplar man ihop datorer för att spela spel?" etc.

 

Vad tror ni?

 

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Nordlander

Så länge länkarna ligger korspostade under avdelningarna funkar det nog utmärkt! (ex "Pelle" som vill spela spel mellan sina datorer och då går in under rubrik "spel" istället för "nätverk". Ibland är korspostning förenklande, hoho. Pelle är naturligtvis ett fiktivt namn)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du, Esuk, lite tid över så får du gärna ta tag i det hela å göra en inofficiell FAQ till att börja med... vi kan bidra med lite frågor å svar ;)

 

hade jag haft lite tid över hade jag givetvis gjort det .. men nu är det tyvär inte så att jag har tid över ... kan slänga ihop en efter jul :)

 

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kanske skall börja ha lite workshops .. bjuda in lite välutvalda folk från Eforum och sitta en eftermiddag och prata om förbättringar ...

 

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Esuk/Simon, den ser vi fram emot.. eforumstämma i IDG-huset med öl och fläsk.. eh, eller nå't ;)

 

--

/Weyland/FFX/dsekt/FLT

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...