Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa 15" TFT:n?


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Sitter och läser M3:s test av TFT-skärmar (eftersom jag själv tänker inskaffa en). Enligt dem blir LG Electronics (Flatron 557H) bästa skärmen och Viewsonic (VG150) den mest prisvärda.

I dagarna släpper Hansol en ny version av sin H530 för ett bra pris som tydligen ska vara bättre än tidigare skärmar(?).

 

Sååå, nu är jag ganska kluven och önskar kommentarer ifrån person som använder TFT-skärmar dagligen och vet vad jag ska leta efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant fåga som jag kommer att följa. Mycket sugen på en TFT skrärm själv.

 

men undrar - en 15" TFT - är större äne 15" CRT om jag ej minns fel, till bildytan alltså. men hur stor är en 15" TFT... kanske är den just 15".

 

Och sedan - kan det vara idé att vänta några månader. Finns det chans att priserna sjunker även på de större skärmarna?

 

/TT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, min uppfattning är att en 15" TFT är ex. 15.1" medan en 17" CRT är bara 16" bildyta.

 

Mina funderingar börjar nu vandra en del...

Jag antar att man inte har DVI-interface för skoj skull? Blir det någon skillnad bildmässigt på skärmar med DVI jämt emot D-Sub (vanlig)? Om man använder förlängningar mm t.ex...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte direkt ngn storm av tips. verkar bli så ibland när man ställer en fråga att man helt enkelt ställt den fel dag.

 

Undrar vilken veckodag som har bäst fråga/svar ratio..

 

Hoppas ngn tar sig tid och läser Noisekillers fråga.

 

och svarar.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det någon skillnad bildmässigt på skärmar med DVI jämt emot D-Sub (vanlig

 

Jao!

 

I övrigt kanske avsaknaden av svar beror på att inte många bryr sig eller pysslar med platta skärmar idag?

 

--

/Weyland/FFX/dsekt/FLT

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar vilken veckodag som har bäst fråga/svar ratio..

Du anar inte hur ofta jag ställer mig den frågan... :)

 

Vore spännande att kunna se lite besöksstatistik över forumet. När det är flest "träffar" och när det skrivs flest nya inlägg samt svar på inlägg. :)

"-Simon..?"

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte skaffa en till köket när plånboken känns lagom fylld igen.

 

Jao, ignorans kan ha med kapital att göra ibland oxå - fast jag skrev inte ut det ;)

 

--

/Weyland/FFX/dsekt/FLT

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte skaffa en till köket när plånboken känns lagom fylld igen.

 

Antar att du får frispel om jag säger att jag tänkte ha den på nattduksbordet? :P

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du får frispel om jag säger att jag tänkte ha den på nattduksbordet? :P

Nähä då, bra ide förresten :-)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattduksbordet here i come...

 

Fick min LG Electronics 575LM idag. 15.1" TFT-bildyta och jag är MYCKET nöjd med bildkvalitén. De löstagbara högtalarna var inte fula heller. *myser*

 

Ett hett tips är db.se utförsäljning... Finns 1 kvar... Funderar på att ta den med... 4.900 kr...

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sedan - kan det vara idé att vänta några månader. Finns det chans att priserna sjunker även på de större skärmarna?

 

Jag var inne och blajsnackade hos en datorhökare häromdagen, han påstod att CRT skärmarna nu sjunger på sista versen och att TFT väntas komma STORT under nästa år, ja, ta över helt, helt enkelt :-)

 

(hur initierad han är har jag ingen aning om, men jag är övertygad om att han är MKT mer initierad än vad jag är iaf)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...