Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivaren har blivit knasig


Nyllet

Rekommendera Poster

Sen jag installerade XP-Pro så har min skrivare fått fnatt. Då jag skriver ut bilder så blir färgerna åt skogen för starka och jag får streck över bilden helt utan färg. Jag har kollat inställningarna och de verkar vara i sin ordnig. Kollade om det fanns nya drivrutiner oxå, men icke... Någon som vet vad som kan vara fel? Min skrivare är en Hp deskjet 815C. Vore mycket tacksam för en lösning eftersom jag är i stort behov av skrivaren. Kan tillägga att den funkar utmärkt i Win 98 och jag har ny "orginal" bläckpatron.

 

/Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa och gör ett själtest på din skrivare. Om det ser bra ut så hänger det på win, om inte så är det nåt med skrivaren.

Så här gör du: Ta bort data kabeln från skrivaren (ej power kabeln, håll in knappen med pappers ark symbolen på i ca 4 sek tills skrivaren börjat skriva, då kan du släppa knappen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Jag skickade ett mejl till supporten och fick ett svar ganska snabbt men det var bara ett urklippt standardsvar på Engelska om hur man rengör och riktar in bläckpatronen :-/ Testade att göra som Siiba sa och det fungerade utmärkt. Tack ändå! Någon som har några andra tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...