Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Användare fungerar inte i Win95


Christian Eriksson

Rekommendera Poster

Christian Eriksson

Hej!

 

Jag har tagit hem en PC från arbetet under helgen. Datorn har haft "Klient för Microsoft-nätverk" som inloggningsklient. Min avsikt var att ha flera användare "hemma" så jag ändrade till "windows-inloggning". Det går sedan bra att med användarikonen lägga upp nya log-in-ID:n. Problemet är bara att det sedan inte går att logga in med dessa användare! Jag får felmeddelandet "Lösenordet ogiltigt". Vad kan detta bero på? Kan den som installerat windows 95 lagt in någon "policy" eller annan inställning i registret som omöjliggör lokal inloggning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Kolla inställningarna under lösenord i kontrollpanelen. Välj fliken "Användarprofiler" och markera "Användarna kan anpassa ........ Sen sätter du en bock i dom båda rutorna under.Detta kan lösa ditt problem.

Mvh Thomas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Eriksson

Tack, men det löser tyvärr inte mitt problem. Jag har precis de inställningar som du nämner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torbjörn Söderstedt

Sök efter filer med ändelsen .pwl (ligger i Windows-katalogen). Om du tar bort dessa, kommer lösenorden att bli noll tecken långa. Logga in, öppna kontrollpanelen, lösenord, Ändra Windows-lösenordet, skriv in nytt lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Eftersom jag själv vid ett flertal tillfällen har stött på dessa problem, föreslår jag att du tar kontakt med nätverksadministratören hos ert företag och ber om hjälp därifrån. Annars kan det sluta med att du får problem när du tar med dig burken tillbaka till jobbet.

 

med vänliga hälsningar

 

Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...