Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

10-tal pc till samma bildskärm!!!?


jh1

Rekommendera Poster

Hej,

 

jobbar på en driftcentral på ett större it-företag där vi har ett 15-tal pc som övervakar div. nät, servrar mm med 'röd/grön' övervakning (är något fel så blir det rött...), och det är ju viktigt att man inte missar något larm.

Men eftersom vi har ett 15-tal skärmar till detta så måste man ju ha rätt brett synfält för att kunna se alla skärmar/larm.

 

Det jag nu undrar är om någon där ute känner till någon hårdvara som man kan använda för att samla ihop alla bilder från dessa pc(spegla skärmbilden eftersom man behöver ha kvar en skärm/pc för att arbeta med) till en skärm där man skulle se alla larm.

 

Och vidare även om någon vet någon bra hårdvara för att förstora upp den centrala övervaknings skärmen.

Vi har testat med en projektor men vi jobbar dygnet runt så dessa håller inte i längden...

 

Tacksam för svar om någon vet något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

man tackar för dom snabba svaren men jag

kanske var lite otydlig tidigare..

 

Det jag hade tänkt mig var en bildskärm med dom 10-15 andra skärmbilderna på så att man får en bra överblick om vad som händer på alla skärmar samtidigt utan att behöva switcha emellan...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, de flesta switchar brukar juh ha någon form av scanläge där de byter källa var 5-10:e sekund.. kanske är en bra nödlösning?

 

Annars borde rackmonterade industriskärmar (TFT) i lagom liten storlek (typ 8-14") monterade tätt ihop fungera? :)

 

Jag är rätt säker på att det finns mjukvarulösningar för det hela oxå - men då är juh frågan vilken driftsäkerhet man behöver...

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2001-11-17 15:14:42 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjukvarulösning: Fjärrstyra via VNC.

Man skulle kunna investera i ett maffigt grafikkort och en minst lika maffig skärm och köra typ 2048 x 1536.

Då får du plats med 9 st. VNC-fönster om servrarna kör 640 x 480 (och funkar med VNC dessutom).

Ännu högre upplösning ger ännu fler fönster men det kan bli fjuttigt..

Kanske bättre att använda två terminaler istället då.

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...