Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tangentbord som slocknar?


Mikael Pettersson

Rekommendera Poster

Mikael Pettersson

Hallo, undrar om det är någon här som kan hjälpa mig med en sak.

Det är så här att jag har en gammal dator (mer än 4 år gammal) P200 . Den fungerar OK, förutom att tangentbordet i bland "hänger" sig. (det är av den gamla sorten (ej ps/2). ibland å det inte att starta för att tangentbordet inte detekteras. (man får mixtra lite med kontakten och ibland går det bra.)

Senast så drog den ner hela datorn. (datorn gav ifrån sig några snabba pip och hängde sig.)

Är det någon som varit med om något liknande.

troligtvis (vad jag tror) är det moderkortet och kontakten till denna och tangentbordet som inte är bra. jag har även haft problem med strömförsörjningen (glapp i denna).

 

/mvh

Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Mikael Pettersson!

 

Du har inget annat tangentbord som du kan prova med?

 

Jag köpte själv Microsofts mus, utan några större finesser på, men min dator vägrade först att kännas vid den. Datorn hängde sig inte. När allt var startat och klart kom det upp ett meddelande att datorn inte hade någon mus. Jag uppmanades stänga datorn och ansluta en seriell/PS/2-mus. Musen satt faktiskt i och fungerade dagen innan.

 

För att utesluta fel på moderbordets PS/2-kontakt provade jag en annan mus. Den fungerade. Stängde datorn och anslöt min nya mus, och då passade den. Vet inte om det var jag som kanske inte tryckt in kontakten ordentligt första gången.

 

Något liknande tänkte jag mig att du kanske kunde göra med ditt tangentbord.

 

--

/Stefan.E

 

En dator är en apparat som kan åstadkomma saker väldigt snabbt - som att göra dig ursinnig till exempel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...