Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Musik CD


Henrik Ohlsson

Rekommendera Poster

Henrik Ohlsson

Hej!

 

Köpte nyss en brännare och har kokat ihop några data-CD. Men om jag vill bränna en kopia på en musik-CD, hur gör man då? Om jag kopierar in en musikskiva på hårddisken står det att spåren bara är 1kb stora. Finns nåt bra progg som också är gratis som fixar detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för brännar prog??

Med "Easy cd creator" så kommer ett litet prog som heter "Cd-copier", det funkar ungefär som en gammal dubbel-bandspelare så det är inget svårt.

 

/Fredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keve Syvertsen

Du kan inte bara kopiera ljudspåren från CDn till hårddisken...

Vad du då måste göra är att konvertera ljudspåret från CDn till en WAV-fil på hårddisk.

 

Finns er rad program som kan göra detta, titta t.ex. på www.windac.de

 

En källa till 'outsinlig visdom' i detta ämnet finns på http://www.fadden.com/cdrfaq/

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopiera musik cd:s kan du nog göra med dem flesta brännarprogram skulle jag tro(åtminstone med Adaptec/CdrWin/Nero och vem behöver fler?)Men ska du blanda runt låtarna lite så läs upp dem med Audiograbber eller nåt liknande då får du dem som wav-filer sen är det bara att blanda bäst du vill.Eller varför inte lika gärna mp3:a dem direkt med Audiograbber vs Fraunhoofer så får du rätt hyfsad kvalitet om du kör 256 kbps/sek,44 khz.Får ju plats lite mer på det sättet men du är ju såklart låst till pc:n med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...