Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

t68, bugg, r380 och java?..


Nic

Rekommendera Poster

Ett snabbt inpuls köp gjorde att jag nu är ägare av en t68 vilket jag är mer än nöjd med.

Dock har jag hittat några små fel..

 

* Om jag ändrar ett nummer i telefonboken så vissas detta namn upp om jag raderar någon annan post. Dock tas rätt post bort.

 

* Vid uppkoppling via GPRS (Tele2) så händer det att telefonen låser sig efter några minuters surfning via wap. Har ej stött på detta problem med surfning via GPRS+IR+laptop.

 

Någon som fått liknande fel som jag?

 

Om någon undrar så fungerar datakabeln som används till R380 också till t68.

 

Stödjer t68:an java? Om inte.. kan den uppgraderas?

 

/Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

har inte själv en t68... men vet att det förekommer en hel del buggar i den nuvarande programvaran. Finns än så länge inga nyare versioner av mjukvaran.

 

En annan bugg är att telefonen kan låsa sig om du söker i telefon boken

 

__________________________________________________

The question is not if you are paranoid, the question is if you are paranoid enough

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Test crew no 1 här. :)

 

Vi köpte in 3 telefoner i företaget. Tre T68:or givetvis. Har väl haft dem i ett par veckor och vi har totalt hämtat ut 5 telefoner. Dvs två nya.

Så buggar kan jag lova att det finns. Men nu har vi 3 st ganska väl fungerande exemplar.

 

En sak jag kan varna för är att skriva ett e-post utan att skicka det (typ avbryta när den skickar). Då låser den sig omedelbart när man går in under "Meddelanden" (på två av våra lurar i alla fall).

 

Men men... Som alla vet.. Det köstar att ligga på topp... :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att det är FRI uppgradering av mjukvaran så läng det finns garanti på telefonen :thumbsup: sen kostar det nog en eller ett par hundra...

 

 

mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Det är helt underbart... Frågan är bara hur man snabbast möjligt tar reda på att det kommit en ny version. Knappast så att de ringer och berättar... ;)

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller så kan du ju prova någon av Ericssons mailinglistor...

 

Fräckt! Det kände jag inte till...

Undra vad som händer om man klickar i samtliga intresse-områden.

Sen kanske man kan läsa e-post på heltid. ;)

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått T68 inbyggda pop-mail program att funka över Comviq/Tele2:s GPRS-tjänst?

för mig funkar det bara att hämta mail från ett av mina två konton (mailservern är inte boven...)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Glöm inte att det är FRI uppgradering av mjukvaran så läng det finns garanti på telefonen sen kostar det nog en eller ett par hundra..."

 

Fri uppgradering? Gäller det alla Ericssons telefoner? Tex. T65...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt. Kan nog behövas en liten uppgradering om ett tag!

 

Har upptäckt lite småfel på min telefon som skulle sitta fint att få i ordning på.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgradering är ok, jag undrade bara om någon mer än jag såkat ut för samma problem :)

Enligt suporten hos Ericsson så är det inga buggar i telefonerna :----) OJ!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder bara Telia med min T68:a. Där fungerar pop3 & SMTP bra.

Tele2 har jag testat GPRS på men med mycket sämre resultat än Telia GPRS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ericsson är faktiskt medvetna om felen, men det är väl så att dom helst inte vill visa utåt att den har programvarufel.

 

__________________________________________________

The question is not if you are paranoid, the question is if you are paranoid enough

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Tjenna.

 

Jag har oxo upplevt att den hänger sig. Mjukvaran i t68 när man köper den är R1B. jag har uppgraderat till R1C. Den hänger sig inte längre men gprs slutar funka lite då o då... Omstart är enda lösningen.

För att kolla er mjukvara, tryck: >*<<*<*YesYes

 

 

 

/Illsley

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På T68 trycker man joysticken. Ingen meny, utan bara efter att ha avaktiverat knapplåset.

Joystick 1 klick till höger, *, joystick 1 klick till vänster, joystick 1 klick till vänster, *, joystick 1 klick till vänster, *

Sedan service-info Yes, Prog.varuinfo Yes.

Det visar sig att jag har R1B.

Hur får jag R1C? Måste jag gå till service-point eller kan jag ladda ner från nätet?

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*suck*

 

> betyder joystick åt HÖGER och

< betyder joystick åt VÄNSTER...ok?

 

Man måste gå till en Ericsson service point ja... senaste är R1C...men jag hoppas på en R1D inom snart då R1C inte heller e buggfri...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kämpa på.

Det är precis som du förstått. För mig funkar det.

Joysticken är förvisso känslig.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis uppgraderat til R1C och fick dbesked att det lär komma en ny programvara ganska snart. Du skriver om R1D. Hur kan jag få info om när den kommer?

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...