Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

´Mysko med telia...


brorsan

Rekommendera Poster

Skulle in på min dator hemma (sitter på skolan nu) men det gick inte... Provade att pinga och fick detta:

 

H:\>ping 213.66.135.32

Pinging 213.66.135.32 with 32 bytes of data:

Reply from 213.65.92.248: Destination host unreachable.
Reply from 213.65.92.248: Destination host unreachable.
Reply from 213.65.92.248: Destination host unreachable.

Ping statistics for 213.66.135.32:
    Packets: Sent = 3, Received = 3, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 0ms, Maximum =  0ms, Average =  0ms
Control-C

Helmysko!! Pingar min burk (213.66.135.32) och får svar från en annan (213.65.92.248) att den är unreacheable? Nån som vet vad det är för mysko? Ska kolla när jag kommer hem men det blir inte förrän senare i eftermiddag.

 

 

.:def:.

http://pirates.dyndns.org

Up and running on SuSE Linux :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har du Comhem?

 

Iaf, precis samma sak hände mig för några månadersen. Jag mailade deras support och frågade dom om det. Men dom svarade med precis samma idiotiskt korkade frågor som vanligt.

Ändå skrev jag mailet på ett sånt sätt att dom BORDE fattat att jag ibland faktiskt vet vad jag pratar om... *suck!*

 

Iaf. Det fungerade igen när jag sedan kom hem från skolan (jag upptäckte det oxå när jag var i skolan)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla upp vad det är för burk som har 213.65.92.248. Antagligen är det din burks närmsta router som talar om att din burk inte går att nå. Vilket iofs inte talar om vad det är för fel men men..

 

/pihl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh, ursäkta om jag... Men:

 

Kör du någon brandvägg på din dator hemma (vilket du borde) så måste du (om du har vettiga säkerhetsinställningar) tillåta anrop från just din skoldator. Annars vägrar din dator/brandvägg att ens svara på anropen....

 

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är själva brandväggen jag pingar (en linuxburk) och den ska svara på ping. Är hemma nu och såg att eth0 hade gått ner av nån konstig anledning så jag har fixat det nu... f.ö. så har nog Pihlz rätt, efterssom det var en telia-adress jag fick svar ifån.

 

.:def:.

http://pirates.dyndns.org

Up and running on SuSE Linux :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...