Janne1 Posted August 12, 1999 Share Posted August 12, 1999 När jag går ut i DOS och försöker växla till en annan enhet än C mha cd-kommandot hoppar prompten ner en rad, skriver den andra enheten, hoppar ner 2 rader till och skriver C igen. Obegripligt! Jag har aldrig sett det förut. Vet någon varför jag inte kan växla enhet i DOS? Mvh Janne Zachricsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
zerblat Posted August 13, 1999 Share Posted August 13, 1999 Av något skäl kan man inte skriva "cd x:" för att växla till enheten "x:" -- man måste skriva "x:". Å andra sidan är ju inte DOS kommandotolk den klipskaste som finns direkt. . . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krister Berg Posted August 15, 1999 Share Posted August 15, 1999 Att skriva "cd x:" fungerar om man tänker fullt ut vad man gör!!! Nu var det alltså att byta enhet det gällde, vilket man mycket riktigt gör genom "x:" Men antag att X "befinner" sig i \SPEL och jag står i C: Då kan man skriva CD X:\ och efter det står man fortfarande står man i C:\, men på enhet X: så flyttade man sig från \SPEL till Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.