Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa Streamade filmer på webb


Poker

Rekommendera Poster

Hallå alla ni som sysslar med mediat i .rm, .mov, .omf, .avi format.

 

Lite kort info.

Det är svårt att skapa "rätt" sorts format.

Det gäller att skapa en real media film så att den "inte" ser pixlig ut, ljudet i nån sorts "flang" effekt eftersom det finns en himla massa program allt ifrån 200 kr till 300 000 kr.

 

Jag kör i alla fall cleaner 5 som för mig räcker fin fint.

men ett problem dock

Vad är det som styr om en 10 min film skall göras för webb tar 6 timmar eller 60 min ?

Är det antalet Mhz ? eller Ram eller grafikkortet för 40000 kr som gör denna skillnad?

 

Eftersom en målsättning för oss är att skapa .rm filmer snabbt och effektivt får det inte ta 6 timmar.

 

Dessa parametrar är ställda i cleaner

Videon är en okomprimerad video i sorenson 384x288 pixlar

i cleaner är den ställd dels för 56K modem samt för midbroadband dvs från 256kbps och uppåt.

 

Det vore också bra att utbyta erfarenheter samt om det finns info på webben att läsa om ämnet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemets prestanda, det vill säga processorhastighet och minnesbandbredd.

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha sitter du 24 timmar om dynget och svarar på frågor :)

allvarligt talat..

VET du eller chansar du eller tror du ?

Det kan lika mycket handla om grafikortet ala VoDoo för 45K inkl moms vettu..

 

ett exempel om du skall rendera i Adobe After Effects så hjälper det inte om du har en P4 2Ghz med 512Mb i ram eller en P3 733 med 128 Mb ram

utan har du ett digital vodoo D1 64 desktop så räcker det i praktiken med 16Mb i ram

Sanning över allt annat.

 

 

[inlägget ändrat 2001-11-12 12:28:14 av Poker]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är detta egentligen?

Vad är det som styr om en 10 min film skall göras för webb tar 6 timmar eller 60 min ?

 

Den här frågan kunde du väl ställt till dig själv istället. Du visste ju tydligen redan det "rätta" svaret (som f.ö. verkar helkorkat).

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rendera i after effect t.e.x ja men jag vet inte vad som krävs för att streama media på ett korrekt snabbt sätt.

 

skilland på bil och bil. volvo eller saab?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat - sedan när i hela jämrans fågelholken använder AE ditt grafikkort när du renderar till fil??? Att din preview går snabbare med ett bättre gfx-kort är väl helt ok, men bearbetningen av effekter m.m. görs helt och hållet av din processor med god hjälp av minne och hårddiskar. Vill du rendera snabbare - mer CPU, minne och snabbare HD.

Alla andra idéer har du fått om bakfoten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...