Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna Med XP = Fiasko


ufot

Rekommendera Poster

Hjälp!

Jag kan inte bränna med Windows XP. Har provat både Easy Cd och Nero men efter ca 10% så stänger datorn ner och startar om. Jag har hört att detta är en bugg i svenska XP versionen. Är det nån som kan hjälpa mig eller har samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Efter som inte skriver vilken bränare du har eller dess firmware ver, eller vilka ver. av Nero och Easy Cd du använder är det svårt.... kolla på windowsupdate.com där finns ett par uppdateringar som kanske kan hjälpa.

 

 

mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att ta bort Easy Cd helt, ta sen och ladda ned från www.goldenhawk.com aspi drivrutiner. Sen ska det förhoppningsvis funka.

 

 

AMD Thunderbird 1000MHz

MSI K7T266 (MS-6380)

Asus V7700 Deluxe Geforce 2 GTS

384 MB DDR

Seagate Barracuda IV 40GB

Seagate Barracuda IV 40GB

Chieftec TL-01W

Thermaltake Volcano II

Thermaltake Blue Orb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bränna med Nero 5.551 på en dator med WinXP svensk version ska inte vara några problem. Det kanske är något annat som ligger och stör.

 

ProfBaltazar

"To be or not to be ..."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så fungerar Easy CD Creator 5.02 och Nero 5.551 med WinXP. Jag kollade även på http://www.nero.com och Sony CRX-160E ska fungera med Nero 5.551 iaf.

 

Du skriver i ditt första inlägg att du har hört att detta ska vara en bugg i svenska WinXP. Jag använder själv Nero 5.551 utan problem i WinXP, dock med en annan CD-brännare HP-9350i.

 

Jag har inte testat någon version av Easy CD Creator i WinXP.

 

ProfBaltazar

"To be or not to be ..."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessvärre är det så att jag redan vet det men då måste jag konstatera att det är något fel på just min brännare. Har en kompis med likadan brännare och hans fungerar I Win XP. Det underliga är att min fungerar i Win 98/ME/2000. Därför tykcer jag att det är konstigt. Har du någon koll på om det kan vara gammal firmware som ställer till det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...