Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud


Dark_Order

Rekommendera Poster

PaleRider, är det den här fixen du menar från Creative:

http://www.soundblaster.com/support/winxp

 

Har precis installerat den och då får jag ljud via Real Player, Windows MediaPlayer. (Har även kvar rutinerna för W2K, men sist jag testade så tog det stopp, någon fil saknades/sökväg hittades inte)

Undrar bara hur länge?

Men det visar att det inte är fel på ljudkortet. Min PC har varit igång närmare 5 tim (hade en tanke att ljudkortet inte gillar värmeutvecklingen)

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herculeskorten har väl inga "kexiga drivrutiner"?? Iaf inte de senare baserade på Cirrus Soundfusionkretsar..?

 

5.1 har väl stötts ända se'n hercules gamla gametheater släpptes. (den finns i 6.1-version idag juh) Eller är det någon specifik anslutningstyp av 5.1 som jag inte begriper som du är ute efter? ;) *icke-musiker*

 

--update--

Förstår nu att du menar att du vill ha ett proffsljudkort, som även stöder konsumentprisklassfinesser såsom 5.1 osv för ditt eget nöjes skull - aha ;p

 

Du får väl skaffa två...

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2001-11-09 21:28:36 av Weyland]

[inlägget ändrat 2001-11-09 21:29:54 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår nu att du menar att du vill ha ett proffsljudkort, som även stöder konsumentprisklassfinesser såsom 5.1 osv för ditt eget nöjes skull - aha ;p

 

AJ, vilken Luma !!! Jag kan inte se ;-)

 

Tja, proffskort såklart, kan ju iofs behålla mitt SB Live! för spelsurround. Måste förstås inte lösa upp det i syra eller elda upp det bara för att jag köper nytt :-P

 

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu pekar allt uppåt. Jag har fått min första poäng, (efter snart 100 inlägg och svar).

 

Dessutom har mitt SoundBlaster Live! Value givit ljud ifrån sig i drygt 1 dygn. (utan att jag startat om datorn) efter den senaste drivrutinen för XP från Creative.

 

Nu kan jag spela (och titta på) Madonnas "Music" via Quick Time. De andra mediaspelarna fungerar också.

 

Hur kan jag se vilket inlägg som genererat mitt första poäng?

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...