Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Read/Write Error Plextor scssi 4/2/20


Jonas

Rekommendera Poster

God Middag Kamrater...

 

Har en ibm 300pl arbets-station p3 500 med 128 ram och en plextor scssi med ett adaptec scssi kort 2940AU..

 

Förgäves har jag försökt att bränna spenderat en satans massa pengar på att prova olika märken på cd-r skivor, olika programvaror, olika inställningar, har provat med en clean install av win98se, men får det likförbannat inte att funka..

 

Oavsett program som jag använder mig av börjar den att bränna men vid ungefär 15% i 4x bränning skicker den ut skivan och gnäller på bad media, i 2x bränning 35%, detta har skett på över 20-25 skiver... Jag har senaste firmware på CD-r brännarn , senaste drivisarna från Adaptec, och senaste aspi layer ner tankat och installerat.

 

Då brännarn är den enda scssi brännaren autoterminerar den, så jumpringen spelar ingen roll..

 

har provat att använda winoncd, ezcd, cdrwin, fireburner, nero... SAMMA på alla.. Har gjort test bränningar och dom går klockrent. När han sedan ska bränna på riktigt brister det.

 

Den som finner en lösning eller har ett tipps som leder till att det funkar har mycket Data snask att vänta sig... se det som en liten hitte lön.

 

Vänliga hälsningar Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har provat allt möjligt, tex bin-cue av vcdisar, provat att köra lösa filer... olika allt.. nu har jag hittat ett annat scssi kort ska se ifall det hjälper skulle inte tro det men man kan juh alltid hoppas... annars lämnar jag tebaka skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kent Andersson

Du har ingen CDRW att testa på? Då slipper du ju slösa bort en massa skivor, sen ser du ju om det går att radera skivan.

 

Kan ha med SCSI kortet att göra, även om det låter konstigt när du kommer längre på en 2X bränning. Hade själv ett liknande problem med min gamla brännare pga fel SCSI drivrutiner. Allt blev bara skit, olika långt in i bränningen.

 

/Kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har piskat iväg brännar helvetet till plextor i belgien får se om dom reparerar eller byter eller om det inte är brännarn överhuvudataget. ska bli kul att se hur lång tid det tar innan jag får tebax den. ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kent Andersson

Ja du kan ju meddela mig när brännaren kommer tillbaks, så man vet vilken tid det kan ta.

Jag har också en Plextor men en 8/20. Jag tappade bort mina disketter med Plextor Manager och mailade till deras support. Han skickade iväg det på en gång + att jag fick Plextools som verkar vara ett händigt litet program, så hittills verkar det vara ett bra företag att ha att göra med.

 

Du har inte provat med någon annan SCSI brännare istället, för att se att det verkligen var brännaren det var fel på?

 

/Kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har tyvärr inte hög-vis med scssi brännare, har försökt snacka med polare och sånt och se om det går, har en lirare här på kneget som har scssi brännare hemma, men han har semester den lilla lymmeln, btw så finns juh plextor manager att tanka från deras site, phet uppgradering tydligen, inte för at jag fattar vad den skulle vara bra för däremot. pxinfo är smutt däremot finns oxå för ned tankning...

 

hare gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...