Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3DMark2001, poäng ?


Blekis ®

Rekommendera Poster

Ja, vad får ni egentligen därute ? Nu har jag bytt agp driver(SiS 107 26/10 2001) och kört in Detonator 22.80, då får jag: 3027 3D marks :-), under Windows XP Professional. Jag har ännu inte börjat försöka överklocka något...

 

Frågan är; är det hyfsat för en budgetdator ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl över 6000 med en snabb atlon och ett GF3 Kort.

 

Själv får jag ca 2000 på min gamla sega P3@560 med GF 256 SDR och 448 i ram.

 

/Daniel

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl över 6000 med en snabb atlon och ett GF3 Kort.

 

Jo, tom mer än så, dom snabbaste dvs ATI Radeon 8500 och GF3 Ti 500 har väl nosat på 8000 poäng ? Men nu var det budgetriggar undersökningen gällde...

 

Själv får jag ca 2000 på min gamla sega P3@560 med GF 256 SDR och 448 i ram.

 

Bra, exakt vad jag ville veta ;-) Bara att hoppas att fler "anmäler" sig, skulle vilja få någon slags bild av hur prestandastegen ser ut i RL så att säga ?

 

Mer bidrag :-)

 

(BTW mitt bidrag steg till 3047 med 175MHz minne, 180MHz kraschade, men det är med Duron 1GHz@1GHz GF2 MX400 och 512MB DDR minne)

 

 

[inlägget ändrat 2001-11-08 21:05:30 av PaleRider]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns några som kommit upp till ca 11000, kollade som hastigast för några dagar sedan. Killen som ledda hade klockat upp en P4 till 2.5 GHz...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns några som kommit upp till ca 11000, kollade som hastigast för några dagar sedan. Killen som ledda hade klockat upp en P4 till 2.5 GHz...

 

Holy jag vet inte vad ! Det var inte illa ;-) Undrar hur länge det dröjer innan budgetriggar kommit dit "by default" så att säga ?

 

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan du söka efter olika 3dmarks rekord.

 

Thx, den som hade högst poäng med en Athlon 1000/266 och ett MX400 hade 3500 poäng. Jag får alltså 3047 med en Duron 1000/200 och oxå ett MX400. Men då kör jag Windows XP, och han körde Windows 2000 som ger erkänt mer poäng. Mao hyfsat resultat för en svinbillig Duron ;-)

 

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1200 senast jag kollade (då körde jag win 98)

 

Nåja, så länge du inte ska spela dom mest grafiktyngda nya spelen så är det antagligen inget dåligt värde ;-) Kul det här, min gamla personalköpsdator var ingen hit att tweaka(IBM) men nu hittar jag nya saker hela tiden; ställde precis ner minnet i CAS2, verkar funka :-) Fast nu är det för sent att benchmarka mer(har haft kul med SiSoft Sandra sista timmen). Godnatt !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, när jag sänkte till CAS2 ökade poängen ytterligare till; 3156 3Dmark :-) Som sagt, hyfsat för en Duron/MX400...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Palerider, vi som har ungefär samma prylar, vad är det du har tweakat för att öka nästean 1000 poäng?? :) Vi hade väl samma resultat förrut, d.v.s. 2200 poäng? Vore kul att veta :) *vill oxå tweaka*

 

redigerat: justja, glömde juh att du satt i DDR :)

 

.:def:.

http://pirates.dyndns.org

Up and running on SuSE Linux :)

 

[inlägget ändrat 2001-11-09 11:04:27 av def80]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Palerider, vi som har ungefär samma prylar, vad är det du har tweakat för att öka nästean 1000 poäng?? :)

 

Ojdå, får se om jag kommer ihåg, jag var så trött på slutet igår ;-)

 

1. Nyaste Beta Detonator XP 22.80 gjorde några poäng

 

2. Ny AGP driver till moderkortet istf XP:s egna gjorde några poäng.

 

3. Mild uppklockning av grafikkortets minne från 167MHz till 175MHz(högsta stabila) gjorde några poäng. GPU:n kör jag fortfarande default 200MHz.

 

4. Körde Benchmarken i 1024x768 16bit istf 1024x768 32bit gjorde några poäng(det ändrar man inne i 3Dmark2001). Windows vanliga desktop kör jag på 100Hz uppdatering, jag tror 3Dmark2001 automatiskt drar ner till 60Hz när den kör sina benchmark så det har jag inte pillat på.

 

5. Jag kör XP "fullblown", har _inte_ tagit bort några effekter eller systemrestore.

 

6. DDR minnet(512MB PC2100); det är ju CAS2.5, jag drog ner det till CAS2 vilket gjorde 100 poäng och det har inte påverkat stabiliteten. Dessutom har jag ändrat timing värdena för minnena till lägsta möjliga, gjorde några poäng.

 

7. Har regelbundet kört Diskkeeeper, XP verkar fragmentera rätt snabbt, kanske kan göra en del. Fast jag tror inte det ?

 

8. Har _inte_ stängt av några apps, Resident Antivirus och Zonealarm liksom Direct CD och Audio HQ har surrat i bakgrunden hela tiden(totalt 29 processer).

 

9. Har gjort alla tillgängliga uppdateringar på XP samt SB Live! och ECDC(åtminstone SB Live! har tydligen en saftig minnesläcka i XP:s defaultdrivisar).

 

10. Har ju en rätt snabb hårddisk; 7.200rpm ATA66, fast det borde inte påverka om hela surven laddas in i minnet vid uppstart av 3DMark ?

 

Nej, nu kan jag inte komma på att jag gjort något mer ? Men det är klart, att 200MHz minnesbuss måste göra en del kontra bara 100MHz. Dessutom har ju Morgan kärnan stöd för både SSE och SSE2 dvs det så kallade "Extended 3DNow!", det gör säkert också lite eftersom det avlastar gpu:n i 3D. Morgans "prefetching" funktion kan oxå göra några procent. En annan kul grej, när jag kört hela kvällen låg CPU:n stabilt på 33 grader Celsius, inga värmeproblem mao ;-)

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D et var ju en del :-)

 

Jag provade att ställa mina minnen i cas2, datorn laddade XP i en halv sekund innan den totalfrös, så minnena går inte att göra så mycket åt :-(

 

Ska iaf prova att klocka grafikkortet lite, se om det ger nåt extra. Ska byta till allra nysaste drivisarna oxå :-)

 

 

.:def:.

http://pirates.dyndns.org

Up and running on SuSE Linux :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8328p med P4 2GHz, GF3Ti500 Leadtek, 1024MB rdram Abit TH7II Nvidia 21.83 reference drivers

 

Går kanske att kräma ut lite mer, men ja e för lat för att experimentera ;)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går kanske att kräma ut lite mer, men ja e för lat för att experimentera ;)

 

Jag tror inte det behövs ;-) Med mina 3157 poäng i bagaget installerade jag för en stund sen Q3A för första gången på nya datorn, uppgraderade med pointrelease 130, och WOW ! Det går ju för f-n inte att spela fortare, alla effekter på max, allt som finns i 32 bitar, max ljudkvalitet, 1024x768 60Hz och kör inte från HDD:n utan har minimi installation och kör från DVD:n; inte en krusning i bilden, helt stabil, hyperdetaljerad, supermjuk och ultrasnabb bildkvalitet. Inte en enda artifakt. Helt klart behövs det inte över 3000 poäng för att köra Q3A iaf, nu måste jag ju för f-n skaffa ett _tungt_ spel typ Black&White så jag får se att det börjar hacka nån gång... ;-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv får jag ca 2000 på min gamla sega P3@560 med GF 256 SDR och 448 i ram.

 

hmm.

Jag känner mig ganska nere, inte för att jag får sämst resultat, utan för att inte borde ha sämst resultat.

TB 900 - GF2MX400

gissa vad jag får?

1689 små ynkas poäng...

Om man bortser från dessa fina resultat så kommer inlägg som verkligen inte gör det bättre :(

 

Jag får alltså 3047 med en Duron 1000/200 och oxå ett MX400

 

5. Jag kör XP "fullblown", har _inte_ tagit bort några effekter eller systemrestore.

 

Inte för att du dödat mig med en trubbig kniv i hjärtat, nu tar du fram motorsågen oxå :(

 

Antar att min dator behöver en rejäl omstart ;(

____________________________________

 

Jag kör deafult, dvs. 1024*768 32 bit - bör jag göra nåt annat?

 

Tjoff

 

[inlägget ändrat 2001-11-10 14:33:04 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen när är B&W ett tungt spel? ;) ..pröva något med en sugig motor istället - typ AvP2 eller NOLF :)

 

--

/Weyland - 52 fps i Q3 2048x1536x32 HiQ+

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

/Weyland - 52 fps i Q3 2048x1536x32 HiQ+

 

Coolt, jag kan juh överta din skärm ett tag så jag får se vad för fps _jag_ får då ;-)

 

- en vars skärm börjar bli synbart suddig redan i 1280x1024 :-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att du dödat mig med en trubbig kniv i hjärtat, nu tar du fram motorsågen oxå :(

 

Njao, den största enskilda förbättringen för mig var när jag tryckte i DDR minne på modermackan. Använder du sånt ? Detonator 22.80 gjorde en del också. Sen vet jag ju inte hur ditt MX400 är klockat ? Jag har iaf 200MHz i gpu core:n och 175MHz i minnet. En kuriosa detalj med mitt grafikkort, är att på kartongen står det att Open GL 1.2 är hårdvaruaccelererat, men när jag testar i Sandra står det att det är Open GL 1.3 som är hårdvaruaccelererat i mitt kort ;-) Man har tydligen glömt uppdatera kartongen...sen verkade det som det gjorde en del när jag fick tag i en purfärsk agp driver till moderkortet(som för övrigt endast är omsprunget av en del KT266A kort enligt Tom). Jag har ju oxå SSE2 stöd i min CPU, vilket avlastar grafikkortet...ja, det är en del som kan påverka. Nu fick jag precis in min gamla favorit HL i nya datorn, uppdaterade med 75MB patchen 1.1.0.8; och ser man på, grafiken är f-n helt perfekt ! Nog blev det en hyfsad uppgradering från Aptivan iaf :-)

 

--bortklippt--

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

[inlägget ändrat 2001-11-10 17:43:00 av PaleRider]

[inlägget ändrat 2001-11-10 20:17:42 av PaleRider]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tungt? Då finns det bara ett spel i dagsläget, Ghost Recon..! Enda spelet som fått min burk att droppa lite i framerate med "besvärligare" grafikinställningar.

 

På väg ner :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ghost Recon..!

 

Nere ! 1280x1024 med allt på max; det ser juh fint ut, men det var ingen vidare framerate :-( 1024x768 däremot pinnar det på riktigt bra, men uj vilka små fiendesoldater - måste lära mig att använda kikaren lite mer hmmm ;-) Slutsats; spelbart trots full grafik och max effekter med ett MX400, om man trimmar in det lite, men har man en stor bra skärm och har möjlighet att köra högre upplösningar än 1024x768 sitter inte ett GF3 fel. Fast har man råd med en så stor och bra skärm är man kanske aldrig MX400 spekulant i vilket fall ;-P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som jag borde testa detta innan de här myskorten skickas tillbaka.. :)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat tungt, men för en gång skulle riktigt snyggt (gillar inte ghost recons grafik, även om det finns annat än grafik) är Commanche 4

 

Nu vet jag inte om First look testen fungerar eftersom den skulle sluta fungera 11 november eller nåt. E lite iiriterad eftersom det inte fungerar på min dator :-( (datorn krashar, restart knappen e enda lösningen, även i winXP)

 

Men på min kompis dator som har ett sämre ljudkort, samma grafikkort, 50mzh långsammare processor och hälften i ram fungerar det på ...

 

Hmm,

Jag fick 2200 poäng i winXP (mot 1689 i winME) - trots att jag använder senare drivisar i winME (får väl byta tillbaka och be).

 

Weyland:

Tänkte se vad jag fick för FPS i Q3 med 2048x1536x32.

I 32 bitars hängde den sig men i 16 bitrars så kunde man gå obesvärat i smala gångar, men såfort någon kom eller då det blev lite större gångar så hhaacckade det :( - fick inte igång FPS mätarn :(

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...