Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Xp problem det rebootar


Ne0-

Rekommendera Poster

Xp rebootar när jag inte använder datorn.. knappt jobbigt.. Får error : Datorn har startats om efter felsökningen. Felsökningen var: 0x000000d1 (0x00000005, 0x00000002, 0x00000000, 0xf83bf79c). Innehållet dumpades och sparades i: C:\WINDOWS\Minidump\Mini110801-01.dmp. Den filen är ju oläslig :/

Får även error på acpi hela tiden : AMLI: ACPI BIOS försöker läsa från en felaktig I/O-portadress (0xcfc) som finns i skyddat adressintervall som tillhör 0xcf8 - 0xcff. Detta kan resultera i instabilitet i systemet.

 

kanske det som orsakar det hela ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Får även error på acpi hela tiden : AMLI: ACPI BIOS försöker läsa från en felaktig I/O-portadress (0xcfc) som finns i skyddat adressintervall som tillhör 0xcf8 - 0xcff. Detta kan resultera i instabilitet i systemet.

 

kanske det som orsakar det hela ?

 

Nej, det är inte det som orsakar det hela, läs mer här;

 

http://program.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/001168.html

 

Det skulle hjälpa om du skriver ut STOP meddelandet typ;

 

 

Stop: 0x0000000A (parameter1, parameter2, parameter3, parameter4) IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL*** Address <x> has base at <x> - <filename>

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kan inte hitta något STOP medelande :/

 

Gå till system i kontrollpanelen > avancerat >

start och återställning/inställningar > klicka bort "starta om automatiskt"

 

Nästa gång det blir ett STOP meddelande så noterar du vad det står där enligt tidigare instruktioner och kan återkomma med mer utförlig info så kanske vi kan hjälpa dig. :)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände nu en gång nar jag satt vid datorn.

STOP : 0X00000001 (0X00000005, 0X00000002, 0X00000000, 0XF83BF79C)

*** NDIS.SYS - Adress F83BF79C base at F83BF00

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska vara snabb och utan att tänka, så skulle jag tro att det är ditt NätKort..För NDIS och ODI är i dina nätdrivare. Testa att lägga in nya.-

 

 

 

 

//Depto

_____________________________________________

Alla klagar över sitt dåliga minne, men ingen över sitt dåliga förstånd. .

La Rochefoucauld

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har två nätverkort. ett d-link o ett Realtek. tänkte jag efter så började det nog efter att jag instalera Realtek kortet. testar o slänger ut det. skulle ändå det till ett d-link ochså.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...