Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekomendationer ?


gdsgd

Rekommendera Poster

Hejsan svejsan! Min hyresvärd går i bredbandstankar och pratar om Comhem men när jag läst PCfa och deras lista på priser m.m. är ju Tele2 billigast, jag bor i flerfamiljshus. Finns det någon som har någon erfarenhet av Tele2 och har lust att dela med sig vore jag tacksam. Tele2 har ju både billig anslutnings- och månadsavgift. Tekniskt och supportmässigt m.m. Tackar på förhand:)

 

 

--

MVH//eemil S(m)urf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Com hem skulle iallafall inte jag vilja ha...

Det skulle kosta 300:- i månaden för mej (512ner/128upp), så jag har beställt ADSL från Bonet för 250 (2500ner/768up)

 

Com hem = långsamt dyrt och jag har iallfall hört många som klagat på det.

 

/Daniel

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Dez1. Finns det någon på Eforum som kan säga något gott eller... om Tele2?

 

 

--

MVH//eemil S(m)urf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om Tele2 är något vidare bra heller. Har en kompis som jag brukar chatta med på IRC, som använder sig av Tele2. Han blir ideligen utslängd från servern pga uppkopplingen inte fungerar som den skall.

 

Jag skulle försöka övertala hyresvärden att antingen sattsa på BoNet (som jag själ har) eller BredBandsBolaget. Det är dessa två bolag som erbjuder de bästa tjänsterna på den Svenska marknaden.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men BBB och BoNet har dyra anslutningsavgifter. Är Tele2 allmänt problematiskt eller? Sweden Online såg jag hade bra priser oxå men jag har aldrig hört något om dem.

 

 

--

MVH//eemil S(m)urf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bör väl tänka på att iaf BBB har en minimal anslutningsavgift för slutkund sedan (mot exempelvis telia adsl som kostar runt 1500 för modemmojängen ;) och låg månadskostnad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha. Ja jag är väl lite dåligt insatt som inte har tänkt på alla aspekterna i frågan. Jag har inte tänkt på "modemmojängerna". Tack för påminnelsen. Är ute efter att få ner kostnaderna för att överhuvudtaget kunna ha råd att ansluta mig. Annars blir jag utan:( Kommer ihåg en annan tråd i forumet. En som råkat få två mojänger utan att telia märkte det själva. Han skulle sälja den ena.

 

 

--

MVH//eemil S(m)urf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är viktigt i en sådan här fråga att se det hela på lång sikt.

 

Visst kan du säkert få Tele2 installerat med låg installations kostnad (har inte kollat upp om så är fallet), men med Tele2 riskerar du att du inte blir nöjd i det långa loppet.

 

Det kanske är bättre att du sparar pengar i 3 månader eller något så att du har råd att ansluta dig till BBB, och på så vis får en framtidsäker anslutning som du kommer vara nöjd med.

 

Bara mina tankar....

/Surfarn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack alla ni som engagerat er i frågan. Det är alltså BBB som är att rekommendera?

 

 

--

MVH//eemil S(m)urf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Stod inget konstigt där... Helt normalt anser jag. (förutom att han som skrev och klagade tydligen inte kunde läsa "bild-brevet")

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag blir tveksam när man anordnar en sådan sida och inte kan svensk grammatik. Något "sett" eller annat "sätt" och båda orden ska betyda samma;) Är jag överkritisk ?????

 

 

--

MVH//eemil S(m)urf

 

[inlägget ändrat 2001-11-09 23:12:25 av eemil]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej! Det är sjukt att dagens ungdom pratar/skriver så dålig svenska. :P

 

Ciao,

Anders

- som gillar att generalisera

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej! Det är sjukt att dagens ungdom pratar/skriver så dålig svenska. :P

 

Det var bättre förr...

 

:-)

 

/Björn G

 

---

"Under certain circumstances, profanity provides a relief denied even to prayer."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tobbe14

 

Nu förstår jag inte?

 

Varför ska vi läsa det? Och vad har det med tråden att göra?

 

-

 

OT: Ang. BBBs mätningar:

 

Frågan är intressant och jag har studerat den noga. Slutsats: Ett av de brev som skickats ut (det som finns länkat) varnar en kund för avstängning då denne haft en publik fserve uppe där MPA kunnat ladda ner upphovsrättsskyddat material utan problem.

 

Då får man väl fan skylla sig själv? :)

 

Att sedan utöver att faktiskt agera på anmälningar även mäta trafikmängd är väl knappast något nytt.. surf on säger jag bara - I'm with Anders ;)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

PS. Något sett och sätt störde jag mig inte så mycket på - det var iaf inga särskrivningar :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

knappast något nytt.. surf on säger jag bara - I'm with Anders ;)

 

Naturligtvis är du det. Det är alla med självaktning... (och självbevarelsedrift)

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bättre förr. Ju förr desto bättre. /Blandaren

 

Jo, Eemil, lite överkritisk tycker jag allt du är för ett rätt marginellt fel. Små fel smyger sig in överallt, även i den här tråden. Och själv har du stavat fel i rubriken ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bättre förr...

 

Eller; "den blomstrande framtid är vår"

 

Floskeltoppen ???

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överkritisk är jag väl inte. Gör man en presentation eller något som skall vara till allmän beskådan bör man väl korrekturläsa eländet först. Tycker iaf jag. Sär skrivningar tycks vara något många retar sig på.

Fö rli tese xge rup pho vtil lök adlä ssv åri ghet.

Sen har väl tråden halkat iväg. Det är det som gör Eforum till lika mycket nöje som nytta:)

 

--

MVH//eemil S(m)urf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia stryper ens hastighet om man har laddat/skickat "orimligt" mycket, BBB skickar ett varnande brev om att det inte är bra om trafiken grundar sig på upphovsrättligt skyddat matreal.

 

Jag skulle föredra att få ett brev, jämfört med att få farten nerdragen.

 

/Surfarn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag tänkte så här: Man har inte så överdrivet stor nytta av dubbelriktad 10 Mbits uppkoppling i dagens läge. Skulle tro att de flesta som skaffar det har något som helst intresse för att ladda ner/sprida filmer, spel, program etc. Därför tycker jag det kan vara intessant, oavsett om det är sant eller inte, att veta att rykten om trafikavlyssning cirkulerar.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja det var väl hursomhelst dumt av mig att ifrågasätta. Men det kändes ändå som om du svarade på ett osynligt inlägg med titeln "bbb sniffar era nät" eller så ;)

 

...bandbredden med BBB är förvisso intressant för en del, men det är förmodligen mest intressant med pingtiderna och den utbredda massan av BBB-användare som kan kommunicera med varandra utan restriktioner. Därav dess största fördel, inte "10mbit dubbelriktat" - även om detta är en av orsakerna till ovan :)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att de flesta som skaffar det har något som helst intresse för att ladda ner/sprida filmer, spel, program etc.

 

Skulle inte tro det. Jag har inget emot bredbandsbolaget och skulle gärna abonnera på det. Varför?

Därför att det är mycket billigare än det jag använder nu, men samtidigt över 15 gånger snabbare på att ladda ner saker och ca 100(!) gånger snabbare på att skicka information.

Detta är väl ädnå ingen nackdel?

 

Dessutom har jag hört (rätta mig om jag har fel) att man får vara server sålänge man inte bryter mot någon lag eller tjänar pengar på det. Vilket är annat än det jag har (mycket intresserad att ha en server, även om det bara är för privat bruk).

 

Svaret var till Weyland...

 

Om du menar att ingen annan får svara på ditt inlägg så ber jag om förlåtelse, även om jag anser att jag liksom alla andra användare av Eforum bör kunna kommentera ditt inlägg.

 

Tjoff

 

[inlägget ändrat 2001-11-10 15:01:27 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom har jag hört (rätta mig om jag har fel) att man får vara server sålänge man inte bryter mot någon lag eller tjänar pengar på det. Vilket är annat än det jag har (mycket intresserad att ha en server, även om det bara är för privat bruk).

 

Det stämmer bra, fast hur vida du får tjäna pengar eller ej vet jag inte, du får dock inte sätta upp en server för kommersiellt bruk, alltså starta ett webhotell och ta betalt för det, men om du tjänar pengarna via annonser eller kanske ta betalt sakerna på din sida vet jag inte.

 

----------------------------------------

http://www.divxsubtitles.net

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...