Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VAD FÖR MODEM ÄR KOMPITABLA MED MC12?


Martin Cedergren

Rekommendera Poster

Martin Cedergren

Hej, jag har en ericsson mc12 sedan ett år tillbaka. När jag sedan skulle köpa ett modem till den så trodde jag att alla pc-card modem fungerade så jag valde ett lasat credit56k voice modem. När jag testar modemet i en vanlig bärbar dator fungerar det alldeles utmärkt och när jag stoppar in det i min MC12:a så kommer namnet upp bland valbara modem, men sedan går det inte längre. Jag väljer modemet från listan och skriver in användarnamn, lösenord och sådant men när jag trycker på anslutknappen så går det ett tag och så kommer det upp "no carrier detected".

det händer inte ett skvatt, jag har även testat med ett annat modem och där står det att det är upptaget hela tiden fast modemet inte ens har försökt ansluta. Jag kontaktade lasat:s hemsida där jag fick en lång textramsa jag skrev in i ett fält men det hjälpte inte det minsta.

Är det någon som har råkat ut för liknande problem eller som kanske har en ide för hur det kan fungera så snälla nsvara för jag vet inte vad jag ska göra

 

Mvh Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit med om samma sak.

Ringde till Ericsson och dom sa bara

att modemet måste stödja Windows jävla CE.

Sen nekar dom support för att MC12 är bara

gjord att använda sitt eget mjukvaru modem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Cedergren

Hej, tack för svar. Vilka jävla idioter. Att aldrig producenterna kan ta sitt ansvar någongång. Visst, de vill att vi ska köpa deras grejer men inte fan tänker de hjälpa oss om det uppkommer något fel.

 

Mvh Martin Cedergren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...