Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft & OPL


Besserweiser

Rekommendera Poster

Hej

 

Vi har nyligen börjat installera ett nytt datasystem i våra olika filialer, och i samband med detta även köpt in ett antal Win2000 server & CAL licenser (OPL).

 

Här om dagen damp det då på faxen ned ett mycket underligt brev i stil med:

 

"Tack för att du deltar i Open License-programmet"

*snip*

"Efter att ha analyserat licenssammansättningen i ditt företag verkar det som om licensanvändningen i organisationen inte sammanfaller med vad som är typiskt för våra Open License-kunder. Vi vill därför komma i kontakt med dig för att se hur företaget i dag använder sig av våra produkter samt förstå användnings-mönstret i företaget.

 

Inom kort kontaktar någon av våra representanter dig. Målsättningen är att ge dig information som skall säkerställa att licenssituationen blir så bra som möjligt."

Uhm? Vad vill dom? Bli hitbjudna på kaffe & bulle eller vad är det frågan om?

 

Grejen är att vi kör väldigt mycket OEM maskiner, och jag beslutade när det gällde servrarna och viss kompletterande licenser att välja OPL istället.

 

Har MS någon "rätt" att komma hit över huvud taget? Tolka mig rätt, det är inte så att vi är utan licenser (då 90% av våra maskiner kom levererade med förinstallerat OS & Office programvara), men de resterande 10% har vi ej inventerat...

 

Jag vill inte ha hit några "Microsoft representanter" över huvud taget. Det är tycker jag mycket oetiskt att forcera sig in på företag bara för att man valt att köpa dess produkter... :/

 

Tips & råd är välkomna!

 

[inlägget ändrat 2001-11-07 15:08:04 av mastermasken]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...