Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Comviq GPRS + pop3

Martin

Rekommendera Poster

Har en T65:a med comviq GPRS-tjänst. Har försökt få e-posten att fungera man telefonen säger att den inte kan hitta server, jag är säker på att alla inställningar är rätt!

Ringde därför Comviq och höde vad det kunde vara för problem, blev lite förvånad när supporten svarade att de för tillfället inte stöder e-post i sina nät (hämtning via pop3) - är detta sant? Hänger inte det med "på köpet" när man har GPRS? Är det verkligen en nätberoende tjänst? Många frågor blev det...

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hittar servern när jag ansluter till mailkonton hos home.se och wineasy. Inte hos carambole.

Svaren hos Comviq är underliga, dels har jag fått samma svar som du och ställt mig samma fråga.

Ett ananat svar jag ficka var att det fanns en bugg hos Comviq som ska åtgärdas så fort som möjligt.

Vet inte vad man ska tro och supporten är hopplös...

Posta alla framsteg och besked här, tillslut måste det ju lösas!

ps har du skrivit ip-nummer istf namn på mailservrarna? ds

Länk till inlägg

Har inte testat med IP, ska göra det på måndag när jag har möjlighet att kolla up det.

Ringde för övrigt supporten igen i torsdags, de sa samma sak igen - det är nätberoende och stödjs inte för tillfället - men det skulle ordnas de kommande dagarna... låter ju bra.

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...