Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ogiltigt VxD dynamiskt länkanrop?


marme

Rekommendera Poster

Jag kan inte komma in i min dator. Fick vid start ett felmeddelande "Ogiltigt VxD dynamiskt länkanrop från NTKERN (OB)+000000AC til enhet "VMM " service 199. Windows konfigurationen är ogiltig. Kör installationsprogrammet igen för att rätta till problemet.

När jag har försökt att komma in senare, har jag fått ett meddeleande om att laddningen av Windows utfördes inte rätt vid förra starten. När Windows NTKERN skulle startas - Ogiltigt VXD dynamiskt länkavrop till enhet nr 1 service E8.

Jag vill inte förlora alla mina dokument och program som jag lagt in. Finns det något sätt att rädda dokumenten och programmen?

 

Innan felmeddelandet kom letade jag efter en USB port och gjorde kanske något fel när jag stängde av datorn.

Tacksam för svaret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du installerar Windows på ditt gammla windows så behöver du inte formateraoch tappa alla dina dolument, då får du bara en ny version eller skall man säga "lagad" version.

 

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Esuk

Jag kommer inte ens in på Windows utan allt stannar på startmenyn, där jag uppmanas välja Felsäkert läge. Sedan blir det stopp. Jag har kört PC-doktor programmet och det har inte hittat några fel.

Finnsdet något annatsätt att rädda dokumenten och programmen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är nog att göra som Esuk säger. Installera om Windows över den gamla installationen så behålls alla program och dokument.

Du behöver ju inte komma in i Windows för att göra en ominstallation (eller missuppfattade jag dig? Du kanske vill ha förslag på andra möjligheter att rädda dina data än ominstallation?)Boota datorn med windows CD:n eller en startdiskett.

 

MVH// Andersson

 

 

 

 

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...