Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Korspostning


breakman

Rekommendera Poster

Hej,

 

Sitter och blir smått för*annad på folk som sitter och korspostar typ 'soulreaper'.

 

Skulle inte Simon och polarna kunna knåpa ihop nått som tar bort möjligheten att korsposta, iaf i den mängd som skrevs inatt (45st).

 

// Ulf

_______________________________________

Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson
Skulle inte Simon och polarna kunna knåpa ihop nått som tar bort möjligheten att korsposta, iaf i den mängd som skrevs inatt (45st).

 

 

Hej,

och nej.

 

Eller alltså det är jättesvårt att förhindra sådant. Men vi funderar på det, och har en aning om hur vi ska lösa det.

 

Dock kan jag nog inte komma med några detaljer, eftersom det då blir lättare för rabiata korspostare att fortsätta.

 

Men jag försöker, tro mig. Och Soulreaper är tillsagd och avstängd.

 

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa forum har en knapp som heter något liknande med rapportera den tråd till moderator, om folk trycker på knappen blir moderatorn varse om trådarna och har relativt enkelt en möjlighet att ta bort dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl medveten om knappen 'Anmäl'.

Har använt den några gånger...

Grejen är ju den att bli man tvungen att använda den så betyder det att det redan har gått för långt. Funktionen som jag eftersökte var att folk _inte_ skulle kunna göra korspostningar.

 

Den är tydligen på väg, och det tycker jag verkar bra för framtiden, som grumle-flickan säger i reklamen...

 

 

// Ulf

_______________________________________

Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vissa forum har dom en tidsgräns mellan inläggen då man inte kan posta, det hjälper...

 

Hmm,

vad händer om man inte korpostar man skickar under denna tidsgräns. Ibland så räcker det ju med mycket korta svar. Ex en address till en sida ex. http://www.ADSL_och_router_FAQ.com

 

Försvinner det man skrivigt eller?

 

Det enklaste men ändå kanske för simpelt vore väl om man inte att samma inlägg postades 2 gånger (då bör inte antalet mellanslag och radbrytningar räknas med)?

 

Detta är viserligen mycket enkelt att gå förbi men för det krävs det att man vet om att det inte är OK att korposta vilket (förhoppningsvis) är det vanligaste problemet.

 

Tjoff

 

[inlägget ändrat 2001-11-06 17:01:14 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...