Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skriv till fil.....sen då?


il padre

Rekommendera Poster

Hittar ingen W2000 hjälp till att skriva ut min .prn fil som skapas vid utskrift till fil. I hjälpen står pedagogiskt att det går att göra en .prn fil men inte hur den ska skrivas ut. Det finns inget program associerat till filen och det går inte att dra och släppa på skrivarikonerna eller i programmet som skapade den.

 

Vet någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Magic2!

 

Antar att detta görs från kommandotolken? Jag har en nätverksskrivare som ligger på \\BRN_3293CC\BINARY_P1. Hur skriver man då?

 

Finns det verkligen inget sätt att göra detta genom att associera filen med något program som följer med W2000?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns kanske något fint program som gör samma sak, men jag brukar köra via commando-läget.

 

Du måste ansluta nätkön till en LPT-port, eventuellt kan du kopiera direkt till nätkön , tex copy /b filen.prn \\BRN_3293CC\BINARY_P1 , men jag är inte säker på att det fungerar.

 

I vilket fall som helst så är /b vrålviktig, det gör en binär kopiering.

Glömmer du /b kommer inte alla stytecken att skickas till skrivaren och allting går spikrakt åt skogen....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivaren vaknar... och ut kommer ett papper! Min testfil från word fungerade. Men inte filen från explorer 6.0. Jag får prova vidare.

 

Tack för hjälpen!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...