Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårddisksköp


Bj0rN

Rekommendera Poster

Tror du alla som köpt IBM-diskar är klåpiga nollor eller? Jag har hållt på med datorer i 13 år och vet hur man ska behandla hårdvara för att detska hålla. Min IBM-disk pajade i alla fall efter en månads användande. Jag kan tillägga att jag ALDRIG fått en hårddisk att gå sönder före jag köpte min IBM 60GXP!

 

 

.:def:.

http://pirates.dyndns.org

Up and running on SuSE Linux :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har jag en känsla av att det är ni och ingen annan som pajat diskarna. Vad gör ni med HDna?

 

Jag vet inte varför du har den känslan. Men jag skulle gissa att det är för att du inte läst hela tråden innan du skrev ditt inlägg. Och för att du helt lyckats missa en rätt intensiv debatt på diverse hårdvarusajter som visar att mängder av användare över hela världen fått problem med sina IBM-diskar.

 

/Björn G

 

---

"Under certain circumstances, profanity provides a relief denied even to prayer."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att svamla om saker som man inte vet ett skit om. Du Unit01 jag har kört Win2k på en IBM 75GXP 30 GB och det är inte ATA 100 som inte stöds. Win2k (svensk version) har problem med drivrutiner till Promise ATA 100 kontroller. Med moderkort med stöd för ATA 100 t.ex. A7V-E är det inga problem att köra Win2k med ATA 100 disk.

 

Sen detta snacket om att de som köpt IBM skulle ha haft sönder diskarna. Du vet ju inte vad du pratar om. Jag har själv haft en IBM 75GXP 30 GB som gick sönder andra dagen. Det fel gjorde var väl att jag använde den!! Den tålde väl inte det ... ;)

 

Att problemmen skulle bero på okunnighet hos folk som jobbar som tekniker eller hållit på med datorer i åratal både professionellt och hemma är DÖSNACK!!!!

 

Tittar du på olika forum ute på Internet ... så upptäcker du att det är massor av folk som haft problem med IBM 75 GXP diskar och främst den modell som är på 46 GB. Svara på detta ... varför tror du att folk i Kalifornien har gått samman och stämt IBM just pga av dessa problem med just dessa diskar???

 

Om det vore som du säger så skulle dessa människor vara obotligt dumma. Men det är du som fått detta TOTALT om bakfoten. Kolla upp saker INNAN du kastar skit på folk!!! :P

 

Skärpning!

 

ProfBaltazar

"To be or not to be ..."

 

[inlägget ändrat 2001-11-11 23:50:56 av ProfBaltazar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående "Unit01":s inlägg,

 

Unit01, läs igenom IDG:s regler och förhållningssätt innan du gör inlägg i fortsättningen. Ansträng dig gärna så blir det mycket bättre stämning!

 

Jag tycker att forumets moderator bör snacka med Unit01 angående hur man bör uppträda i forumen. De flesta ämnes-forum har en sk moderator, som övervakar innehållet i de inlägg som görs i ett ämne.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unit01, läs igenom IDG:s regler och förhållningssätt innan du gör inlägg i fortsättningen. Ansträng dig gärna så blir det mycket bättre stämning!

 

Jag tycker att forumets moderator bör snacka med Unit01 angående hur man bör uppträda i forumen.

 

Hmm... tjaa. Det är att gå till överdrift. Själv vill jag hellre ha en rejäl och öppen debatt. Inte massa fåniga regler om vad man får och inte får säga.

 

Hans inlägg var ju inte direkt otrevligt... det var bara det att han hade fel. Om allt :)

 

/Björn G

 

---

"Under certain circumstances, profanity provides a relief denied even to prayer."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn, jag håller med dig delvis. Men utan en massa "fåniga" regler så sjunker nog nivån en del, även fast de allra flesta sköter sig väldigt bra utan att ens tänka speciellt på dessa regler, det sker med automatik och bör så vara.

 

PS. Vi vet inte hur många inlägg som plockas bort eller hur många användare som stängs av, men uppenbarligen så anser IDG att nästan varje(!) ämnesforum behöver en moderator för att hålla en bra nivå. IDG ansvarar nämligen för allt innehåll som visas på deras sajt. DS.

 

Man kan uttrycka sig på många sätt och ändå få fram det man vill ha sagt, det var det som var och är poängen med min kritik mot Unit01. Det var allt, tack!

 

Fortsätt gärna hårddisk-diskussionen...

 

/Gunnar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, Unit01, den var bara för bra... din IBM-disk gick sönder för att du körde den på en ATA33-kanal... *ROTFL*

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft 30 GB 75 GXP 1 år inga problem. 60 GB 60GXP 6 månader inga problem. Som sagt hur har ni grejerna? Täcker för alla ventilationshål eller?

 

 

Unit01 Den förste

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 Kanalen var något med nånting vete vad men skulle tydligen ha sp1 till w2k innan jag skulle koppla om men visste inte då

 

 

Unit01 Den förste

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft 30 GB 75 GXP 1 år inga problem. 60 GB 60GXP 6 månader inga problem. Som sagt hur har ni grejerna? Täcker för alla ventilationshål eller?

 

Alltid lika skoj med folk vars slutledningsförmåga inte sträcker sig längre än till "mina prylar från företag X är inte defekta, därför kan företag X aldrig någonsin tillverka defekta prylar".

 

Du har tydligen helt missat att tusentals människor över hela världen de senaste månaderna drabbats av defekta IBM-diskar?

 

Själv har jag två IBM-diskar av modell 60GXP som funkar perfekt. Men jag inbillar mig inte att det bevisar något om hur hög felprocent IBM-diskarna har.

 

/Björn G

 

---

"Under certain circumstances, profanity provides a relief denied even to prayer."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Trist att man missade den här debatten när det begav sig. Köpte en 30 GB 75 GXP för en dryg månad sen (när debatten var aktiv). Efter att ha använt den i 20 min hamnaden den i byrålådan, den låter verkligen som en tandläkarborr. Väntade egentligen på att köpa en ljuddämpad låda, fast nu låter det som om det bästa man kan göra är att kasta skiten, surt...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...