Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WindowsXP och minnespriser


AddeStar

Rekommendera Poster

Hej! Jag funderar på att uppgradera till Windows Xp, och jag har en fråga till er. Det är nämligen så att jag hört att 128mb ram behövs, men går det med 64? Är det någon som provat detta? Sen så undrar jag vart det är billigast att köpa nytt minne till datorn, typ 128mb.

 

De som har WinXP får gärna skriva och berätta vad de tycker. Är det värt en uppgradering??

 

Jag skulle också vilja ha tips på nåt bra grafikkort, som jag kan köpa begagnad för typ 400-500kr.

 

Tack på förhand!

 

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag funderar på att uppgradera till Windows Xp, och jag har en fråga till er. Det är nämligen så att jag hört att 128mb ram behövs, men går det med 64?

 

Det GÅR, men det är INTE att rekommendera, det kommer att gå förtvivlat långsamt.

 

128 är minimum, 256 är standard för 2k/XP, ännu mer är ännu bättre ;)

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte nyligen 256MB för 336kr, ganska ok tycker jag eftersom det var i butik.

 

Skulle nog inte vilja testa XP med endast 64MB RAM-minne... *ryser vid tanken*

 

Grafikkort... Beror lite på... *slutar skriva när jag ser den otroliga mängd korspostningar du gjort*

 

Från Eforums regler:

4. Frågor du vill ställa eller ämnen du vill diskutera ställer du i ett (1) forum, det vill säga repetera inte samma inlägg i flera forum. Dessa så kallade korspostningar höjer oftast inte chansen att få svar utan verkar snarare som ett irritationsmoment. Korspostningar kommer helt sonika att tas bort från överflödiga forum.

 

Innan man börjar spela fotboll så tar man reda på reglerna, innan man börjar skriva i Eforum så...

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det behövs ... egentligen skulle jag inte råda någon att köra WinXP på mindre än 256 MB ram.

 

En snabb CPU är också viktigt ... minst PIII 500 MHz eller bättre ...

 

Om det lönar sig att uppgradera ... ja vill man ha en stabil, hyfsat snabb och användarvänlig dator så är WinXP att föredra om man ser till att man uppfyller kraven ovan ... annars blir det segt ...

 

WinXP är Microsofts bästa operativ enligt min mening. :thumbsup:

 

ProfBaltazar

"To be or not to be ..."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fem korspostningar!!!!!

Ge dig! Dala RTFM!!!

Se inlägget från StefanJohansson ... :thumbsdown:

 

 

ProfBaltazar

"To be or not to be ..."

 

[inlägget ändrat 2001-11-06 10:33:39 av ProfBaltazar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan jag gratulera er med att jag kör XP på en bärbar 366 Mhz och 64 mb ram, bara jag tog bort det äckliga temat och valde en klassisk startmeny så flyter allt på :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör själv XP på en PII 350 och 128 Mb RAM. Flyter på bra.

Enligt min mening så är inte XP mer krävande än Win 2000.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får man gratulera er ... det är ju bra att det går att köra på maskiner med er prestanda ... :thumbsup:

 

ProfBaltazar

"To be or not to be ..."

 

[inlägget ändrat 2001-11-06 10:32:25 av ProfBaltazar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...