Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Forwarding till Internet-email?


Marcus Wrangö

Rekommendera Poster

Marcus Wrangö

Hej!

 

Efter att ha letat och grottat i Exchange ett bra tag, utan att ha hittat vart man lyckas med nedanstående problem, så hoppas jag någon här kan hjälpa till.

 

Hur gör jag för att vidarebefodra email till en Internet-adress i Exchange 2000? Jag vill göra det på användarnivå, så att vissa personer får sin mail in i sin mailbox, men andra får den till Internet-adressen.

 

Det är säkert uppenbart enkelt, men då har det gått mig förbi.. ;-)

 

Mvh

Marcus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Emanuelsson

Under egenskaper för användaren i Exchange administrator så har du en flik som heter Delivery Options. Där hittar du Alternate resipient.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marcus Wrangö

När jag går in där så får jag endast upp det övriga mailboxarna i Exchange-servern. Det jag vill göra är att vidarebefodra email till en extern emailadress vilken som helst (ex. Hotmail).

 

Jag har försökt skapa en contact, utan mailbox (mail-enabled object) men får inte den att skicka vidare mailen till en annan Internet-emailadress. Jag hittar inte ens något ställe där det är uppenbart att man skriver in den externa Internet-emailadressen.

 

Marcus.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du är inne på rätt spår. När du skapar en kontakt kan du skapa en ny smtp-adress. Den finns under rutan email och change. Kontakterna har ersatt internet-address som fanns i bland annat 5.5.

 

När du sedan har skapat din kontakt kan du sedan vidarebefordra klienternas epost till kontakten.

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Emanuelsson

Du skapar en ny "Costom recipient" under File. Där fyller du i adressen du vill skicka till. Sedan kan du välja den under Alternate resipient.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...