Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Asus v3800 tnt2u AGP problem


Thomas

Rekommendera Poster

Hej. Jag har ett asus v3800 tnt2u AGP. XP hittar detta kort som ett PCI-kort, och kan följdaktligen inte starta det. error (code 10). Det spelar ingen roll vilka drivrutiner jag kör, för kortet tycks enligt XP vara ett PCI, fast jag med största säkerhet har satt det på den enda plats det passar. AGP-porten. Någon som vet om detta går att åtgärdas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett likadant kort och det har inga passande drivrutiner för XP.

Mitt fungerar tillsammans med XP:s drivrutin för NVIDA RIVA TNT2.

 

Testa med dem, men du kan glömma TV-outfunktionerna. =(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bara det att mitt kort inte funkar (som det ska) med XP:s drivrutin, det blir standardgrafikkort som väljs, och i enhetshanteraren står det att mitt TNT2 finns på pciporten, och därför inte kan startas. Hur fick du ditt att funka? Gjorde du något eller funkade det bara av sig självt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe, jag gjorde absolut ingenting för att få det att fungera.

Det låter som om du har seriösa problem med ditt kort. :(

 

Har tyvärr inga tips för så gjorde inte mitt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmh, egentligen ingen kunskap, men...

 

Kan detta kanske skapa problem?

I BIOS kan man (jag i vartfall) välja vilken port BIOS först ska söka efter grafikkortet på. Default (för mig) är PCI-porten. Ställ in det på AGP porten.

 

Om det hjälper dig blir jag förvånad, men rapportera gärna om du prövar

 

titta även om du har ngn IRQ-krock och se om du kan ge grafikkortet helt egen IRQ.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte från win98, och kortet fungerade utmärkt där, och i BIOS har det varit och är fortfarande AGP inställt som första alternativ. Jag har testat att byta, men då kommer ingen signal till skärmen, så det verkar vara rätt som det är. Sen IRQ-krockar, tja... jag har ju ingen krock, men det "standardgrafikläget" VgaSave ser ut att krocka med agpporten. Mycket märkligt. Dock inget jag kan göra något åt (?). Jag skickar ett screenshot som kan förklara lite bättre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...