Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Råd om kontantkortstelefoner ?

aknkljnkj

Rekommendera Poster

Hej jag tänkte skaffa en privat kontantkortstelefon då mina privata samtal är mest ingående samt komma ihåg portkoder osv. Vilken i denna djungel skall man välja. Jag har sett t29, t20e,3310,3330, med operatörer telia, comviq om europolitan? Jag vet att det är en vit fläck i Undenäs så operatören lutar åt telia. Kan någon av dessa telefoner lagra portkoder och minnesanteckningar kopplat till namn och telefonnummer? Några råd att tänka på? Geab hade 3330 med telia för 2000kr. Har sedan tidigare vant mig vid ericsson, men min trotjänare 768 dog i ett svavelsyrabad.

Med vänlig hälsning,

Martin Karlsson

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Martin Bergqvist

Mitt tips köp en telefon och kontantkort sep, då slipper du operatörslås på telefonen och kan operatör när det passar dej. Comviq är billiga, men deras nät fungera uselt.

Köp en Ericsson 520 eller 320, båda är utgående modeller, därav bör du kunna få den billigt.

På R320 kan du lagra koder i utan problem. 520:an är bättre än 320 och har lite mer funktioner.

Undvik Ericsson A modeller, dom är skit.

Länk till inlägg

Jag rekommenderar precis som marber1 att köpa kontantkort och telefon separat. I slutändan tjänar man nästan alltid på det i alla fall.

Comviq håller jag med om att de inte har världens bästa nät. Dock inte så mycket sämre än de andra operatörerna.

Däremot så har comviq ränta på det belopp du har laddat din telefon med och du får dessutom 25 öre för varje minut någon ringer till dig. Pengarna får du att ringa för vid nästa laddning.

En bra telefon är 6210 om du vill lagra mycket information och anteckningar i telefonen. Den är också väldigt energisparande och en uppladdning räcker i stand by läge i nästan över en vecka. Nackdelen är att många tycker den är långsam. Fast det är inget jag lagt märke till. :)

/JANspeed

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...