Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3D


Camasu

Rekommendera Poster

Har funderingar på att lära mig 3D inom, i första hand, mitt företags inriktning. Arbetar som webbredaktör på ett försäkringsbolag.

Tänkte lägga fram ett förslag på jobbet angående 3D inom riskingenjörsområdet. Skulle vara bra att kunna gå in i byggnader och även göra rotationer runt dessa.

Vilken utbildning erfordras? Programvaror? Kostnader?

Detta har jag läst och det verkar intressant:

 

Panoramisk animering är en symbios mellan ett interaktivt panorama och animering. Du följer en fördefinerad bana men styr dig själv utefter denna, samtidigt som du hela tiden kan se dig om i alla riktningar. Det går att skapa klickbara länkar mellan olika panoramiska animeringar och förflyttningen mellan dessa kan illstrueras med en vanlig animering om man så vill.

 

Denna teknik är den bästa för att beskriva hela miljöer. Då du i realiteten "går" omkring i färdigt (av datorn redan beräknat) bildmaterial så kan obegränsat antal detaljer, såsom realistisk växtlighet, realistiskt ljus, riktiga skuggor, 3D-fasader etc. användas, kontra interaktiv 3D där datorns hastighet begränsar detaljrikedomen och effekter.

 

tacksam för svar, debatt, inlägg......

 

 

:-) hälsningar från I-B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser