Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rensning..


SoniCated

Rekommendera Poster

Jag undrar om det går att rensa texten som exempelvis sparas när man skriver in i olika sökfält, exempelvis.. Vi säger att jag söker på ämnet Musik i Evreka.. När jag har skrivit detta så "sparas" det så säga.. Går det att rensa dessa fält eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Internet Explorer går du in på menyn Verktyg-> Internet-alternativ-> Innehåll-> Komplettera automatiskt-> Rensa formulär

 

 

 

---------------------------------

Den nya källan till kunskap

http://www.elektroteknik.net

---------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den lösning som Jocke001 föreslår kommer att ta bort all sparad information från samtliga formulär. Om man inte vill det utan endast ta bort vissa sparade data så stegar man ner i listan med piltangenten och trycker på 'Delete' för att ta bort markerat alternativ.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och hur gör man det om man får fråga? =)

 

Undrar också om nån av er vet hur man får iordning sina bokmärken i Favoriter, kommer i bokstavsordning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckligtvis kommer dom inte i bokstavsordning, inte här iaf - utan dom hamnar precis som man själv drar å släpper dem.. :) (finns säkert någon metod att sortera dem alfabetiskt - men jag vill ha mina sorterade efter typ istället så ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och hur gör man det om man får fråga?

 

Gör vad? Raderar alternativ som autokomplettera kommer ihåg? Det beskrev jag i mitt förra inlägg...

 

För att sortera dina favoriter (i IE) så öppnar du bara menyn, högerklickar och väljer "Sortera efter namn".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, ingenting som ni säger har jag inte kunnat göra.. Inte kunnat ordna mina Favoriter eller kunna ta bort enskilda formulär på autokompleteringen.. ´När jag har gått in på menyn Verktyg-> Internet-alternativ-> Innehåll-> Komplettera automatiskt-> Rensa formulär så kan jag bara välja mellan rensa formulär och rensa lösenord..

Var nånstans ska jag trycka på piltangenterna?

 

Sedan, att ordna Favoriterna med hjälp av att högerklicka.. Ska jag klicka på Favoriterna så att den där menyn öppnas och göra det där? Har gjort det men fungerar inte.. Var ska jag högerklicka?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du väljer "favoriter" från menyn och högerklickar vartsomhelst bland dina favoriter.. näst längst ner på popupmenyn finns alternativet att sortera i bokstavsordning. Iaf här ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske förklarar varför inte det går att fixa det, det finns ingen sån flik på popuppmenyn..

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...